شناسهٔ خبر: 9926194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس ستاد مرکزی انتخابات هرمزگان:

۹۲درصد از فرایند انتخابات هرمزگان الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد مرکزی انتخابات هرمزگان با اشاره به اینکه بیش‌از ۹۲ درصد از فرایند انتخابات در هرمزگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود گفت: تا امروز ۴ نفر از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات مرکزی استان نام نویسی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

احمد پویافر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بندرعباس، اظهارداشت: ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابی استان هرمزگان هم‌زمان با جمعه 20 آذرماه سال جاری که دستور آغاز روند اجرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را صادر شد شروع به فعالیت کرد.

وی در ادامه بیان داشت: تمهیدات لازم به منظور برگزاری انتخاباتی سالم در استان اندیشیده شده و همکاران نیز به طور کامل در ستاد انتخابات استان برای ثبت نام کاندیدها مستقر هستند.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: زمینه لازم برای ثبت نام کاندیدها در ستاد انتخابات استان در فرمانداری فراهم شده و همکاران آماده ثبت نام از کاندیدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستند.

پویافر از انجام  23 مرحله از 25 فرایند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در استان خبرداد و گفت: حتی ورود به سامانه و جمع زدن آراء نیز به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و فقط دو مرحله رأی دادن و شمارش آراء به صورت دستی انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات استان هرمزگان ابرازداشت: نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار بندرعباس همچنین ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذرماه آغاز و تا 4 دی‌ماه به مدت 7 روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در اولین روز ثبت نام از داوطلبین، 4 نفر با حضور در ستاد انتخابات مرکزی استان هرمزگان نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند گفت: امروز نیز داوطلبینی  مراجعه کردند ولی به دلیل کامل نبودن مدارک، ثبت نام انجام نشد.

پویافر اذعان داشت: تمام تمهیدات لازم برای ثبت نام از داوطلبین انجام شده و همکاران تا آخرین لحظه از ساعت اداری نسبت به ثبت نام کاندیدهای احتمالی اقدام می‌کنند و در صورت تمدید تا پاسی از شب نیز در ستاد انتخابات حضور دارند.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات استان هرمزگان، بیان‌داشت: اطلاع رسانی به عموم از طریق خبرگزاری‌ها و جراید انجام می‌شود و مردم در جریان کمیت و کیفیت روند کار ستاد انتخابات قرار می‌گیرند.

وی گفت: اصل بر این است تا فرایند انتخابات به صورت شفاف انجام شود و شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم، دریافت به موقع اخبار انتخابات توسط مردم، حضور حداکثری آنان پای صندق رأی را در پی دارد.

پویافر ادامه داد: تاکید موکد استاندار هرمزگان بر این است تا اصحاب رسانه در جریان امورات ستاد انتخابات استان قرار گیرند زیرا این اقدامات سبب شور و نشاط اجتماعی برای حضور حداکثری در انتخابات می‌شود.

فرماندار بندرعباس در ادامه با بیان اینکه کاندیدها می توانند هم در وزارت کشور و هم در ستاد مرکزی انتخابات استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند گفت: تا این لحظه، هیچ آماری مبنی بر ثبت نام کاندیدها در وزارت کشور از مرکز به استان اعلم نشده است.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات استان هرمزگان با اشاره به زمان اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده تصریح کرد: چهارم دی ماه هیأت های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان اقدام می کنند و با طی کردن مراحل از پیش تعیین شده تا زمان مقتضی که در قانون پیش بینی شده تعیین صلاحیت می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی در تاریخ 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه‌های انتخابیه در اختیار عموم قرار می گیرد.

پویافر در پایان با بیان اینکه تا کنون تنها یک نفر از داوطلبین انتخابات مجلس خبرگان به ستاد مراجعه کرده اما به دلیل ناقص بودن مدارک ثبت نام انجام نشده‌است گفت: بیش از 1100 شعبه اخذ رأی برای مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است که به منظور تسهیل و راحتی مردم برای حضور در پای صندوق رأی، این آمار افزایش می یابد.

انتهای پیام/

نظر شما