شناسهٔ خبر: 9924828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

تخريب دومين مکان تاريخي در چهارمحال و بختياري

حمام تاريخي شهر باباحيدر ويران شد

صاحب‌خبر -

پس از واقعه تلخ تخريب بقعه تاريخي امامزاده حمزه علي، هم‌اکنون حمام تاريخي شهر باباحيدر در چهارمحال و بختياري تخريب کامل شد. به گزارش مهر، استان چهارمحال و بختياري استاني مملو از جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري است که در هر گوشه از اين استان يک مکان و ساختمان تاريخي وجود دارد. امسال در حالي که بقعه تاريخي امامزاده حمزه علي در نيمه اول سال تخريب شد، هم‌اکنون شاهد تخريب مکان تاريخي ديگري هستيم. بقعه امامزاده حمزه‌بن علي يکي از قطب‌هاي مهم سياحتي و زيارتي استان چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود که پذيراي بيشترين زائران استان است. اين بقعه بالاي تپه‌اي مرتفع قرار گرفته و در اطراف آن دشتي وسيع و گسترده ‌وجود دارد که به دليل قداست و همچنين موقعيت طبيعي و آب و هوا و ديگر جاذبه‌هاي پيرامون آن سالانه مسافران و زائران بسياري از استان‌هاي همجوار به اين منطقه مي‌آيند. قدمت بناي بقعه امامزاده حمزه علي مربوط به دوره تيموريان تا قاجار است امسال به صورت نامعلوم تخريب شد. پس از واقعه تلخ تخريب بقعه تاريخي امامزاده حمزه علي در سال جاري، هم‌اکنون حمام تاريخي شهر باباحيدر تخريب کامل شده است.

حمام تاريخي شهر باباحيدر يکي از تاريخي‌ترين حمام‌هاي تاريخي استان چهارمحال و بختياري بوده است که هم‌اکنون اين حمام تاريخي تخريب کامل شده است و خبري از ساختمان اين حمام تاريخي نيست. حمام تاريخي تخريب شده داراي شماره ثبت ملي است مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري در اين خصوص به مهر اظهار داشت: حمام تاريخي« سفلي» در شهر باباحيدر از توابع شهرستان فارسان تخريب شده است.

بهمن عسگري عنوان کرد: اين حمام تاريخي ثبت ملي شده بود و يکي از تاريخي‌ترين حمام‌هاي تاريخي استان بوده است. وي اظهار داشت: طي بررسي‌ها تخريب اين حمام توسط شهرداري با هماهنگي شوراي شهر انجام شده است. وي با بيان اينکه اين حمام تاريخي در دوره قاجار در شهر باباحيدر ساخته شده است، اظهار داشت: اين بناي تاريخي داري شماره ثبت 38172 بوده و در 1388 ثبت شده است. مدير روابط عمومي ‌اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري نيز در اين خصوص به مهر گفت: متاسفانه اين بناي تاريخي به طور کامل تخريب شده است. مسلم اسدالهي عنوان کرد: هم اکنون محل اين حمام تاريخي به يک زمين تبديل شده است.

وي بيان کرد: هم‌اکنون تخريب اين بناي تاريخي توسط مسئولان ميراث فرهنگي استان از طريق مراجع مربوطه در حال پيگيري است.

برچسب‌ها:

نظر شما