شناسهٔ خبر: 9910991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوي وزارت كشور: ثبت نام 1311 نفر براي انتخابات مجلس؛ تاکنون

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ انتخابات 1111 1394/09/29
سخنگوی وزارت کشور گفت: با گذشت دو روز از آغاز نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا این لحظه 1311 داوطلب ثبت نام کرده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای امیری افزود: در 207 حوزه اصلی سراسر کشور برای نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی تسهیلات فراهم شده است و از صبح امروز تا این لحظه 469 نفر ثبت نام کرده اند.
وی گفت: در مجموع 51 نفر از داوطلبان ثبت نام شده خانم ها بودند.
امیری افزود: باتوجه به شرایط سنی ثبت نام در مجلس شورای اسلامی که حداقل 30 و حداکثر 75 سال است بیشترین فراوانی ثبت نام شوندگان از نظر سنی بین 46 تا 50 سال بود.
وی همچنین با اشاره به اینکه از نام نویسی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار روز می گذرد، گفت: تاکنون 197 نفر در سراسر کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد 47 نفر امروز با حضور در حوزه ها ثبت نام کرده اند.
سخنگوی وزارت کشور افزود: در مجموع تاکنون دو نفر از بانوان برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.
امیری با اشاره به اینکه نمایندگی در مجلس خبرگان محدودیت سنی ندارد، گفت: مسن ترین فردی که تاکنون ثبت نام کرده 92 ساله است و حداقل سنی نیز که ثبت نام شده 27 سال بوده است.
وی توصیه کرد داوطلبان برای تسریع در ثبت نام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشند و ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا پیش بینی می شود تراکم در روزهای آخر موجب کندی در ثبت نام و مشکلات برای داوطلبان خواهد شد.
صدا و تصویر دارد.
---

نظر شما