شناسهٔ خبر: 9907671 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سنگ اندازی امریکایی‌ها تغییری در اجرای برجام ندارد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،   علاء الدین بروجردی با حضور در ستاد انتخابات کشور و در جمع خبرنگاران افزود: باید دقت داشت که شرایط دیگر مانند شرایط قبل نیست زیرا دیدید که دیروز صبح زود رئیس مجلس سنای فرانسه با تعدادی از سناتورهایش به ایران آمد و با آقای لاریجانی دیدار کرد.

وی گفت: آنها بسیار علاقه مند و مصر به گسترش ارتباط با ایران بودند و به همین دلیل نیز فکر نمی کنم که اقدام امریکا و امضای اوباما، در بازار اروپا خریداری داشته باشد.


بروجردی همچنین در پاسخ به پرسشی تصمیم خود را برای داوطلبی در انتخابات مجلس تائید کرد. 


وی در پاسخ اینکه از کدام حوزه انتخابیه داوطلب خواهد شد، گفت: برودجردی ها به من اجازه نمی دهند از هیچ حوزه دیگری داوطلب شوم. 

تغییر بشار اسد هیچ خریداری در بازار سیاست منطقه ندارد


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص قطعنامه اخیر سازمان ملل درباره سوریه  گفت:این امر عملا  به نوعی اعتراف به شکست آنهاست.


علاء الدین بروجردی در حاشیه دیدار از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود : اینکه پس از گذشت 5 سال، آمریکاییها از همه ظرفیت خود از جمله همه امکانات منطقه ای و درگیرکردن کشورهایی همچون عربستان، قطر، ترکیه استفاده کرده اند تا ساختار سیاسی حاکم بر سوریه و خط مقدم جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را تغییر دهند، اما در این زمینه شکست خورده اند عملا نوعی اعتراف به شکست آنهاست زیرا امروز دیگر بحث تغییر بشار اسد هیچگونه خریداری در بازار سیاست منطقه ندارد.


وی تاکید کرد: در نهایت مردم سوریه هر تصمیمی که بگیرند فصل الخطاب خواهد بود.


بروجردی در ادامه درخصوص مصوبه اخیر مجلس آمریکا که برخلاف برجام است افزود: این مساله حتما تناقض دارد زیرا آنها صریحا مکلف شده و تایید کردند که هیچگونه محدودیتی را در خصوص کار تجاری ایران ایجاد نکنند اما با این مصوبه محدودیت هایی برای دیگر کشورها قایل شده و کار خلافی را انجام دادند.


وی در ادامه درخصوص پیگیری این مصوبه مجلس آمریکا و اوباما اظهار داشت: ما حتما در کمیسیون امنیت ملی مجلس از دوستان وزارت امورخارجه دعوت خواهیم کرد که بیایند و در مورد این موضوع توضیح دهند.


بروجردی گفت: هم اینک نیز دوستان ما به صورت مستمر درخصوص این موضوع، موضع گیری هایی انجام دادند.


وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا این مصوبه آمریکاییها در اجرای برجام مشکل ساز نخواهد بود، پاسخ داد: فکر می کنم برجام مسیر خود را ادامه خواهد داد و سنگ اندازی آمریکاییها نمی تواند در روند اجرای برجام تغییر ایجاد کند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خطوط قرمز ما تعریف شده است و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص بحث پی ام دی و بسته شدن این پرونده را مطرح کردند و گام بعدی نیز مبادله اورانیوم غنی شده است که در مقابل آن مقرر شده  به میزان 10 برابر، کیک زرد به کشور وارد شود.


بروجردی افزود: روس ها قبل از ما، آن را ارسال کردند که این امر هم بیانگر رابطه خوب ما با کشور روسیه است و هم اینکه نشان دهنده اعتماد آنها به جمهوری اسلامی ایران است.


وی اظهار داشت: در مراحل بعدی نیز نظرات صریح مطرح شده و دستورات رهبر معظم انقلاب در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کرده اند، ملاک اجرای برجام خواهد بود.


وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این خصوص که آیا مصوبه دولت آمریکا در عمل شرکای تجاری ما را با محدودیت مواجه می کند، افزود: بحث این است که آیا دیگر کشورها نیز از این تصمیم آمریکا تمکین می کنند یا خیر؟ زیرا براساس مصوبه آنها رئیس مجلس سنای فرانسه نیز نباید به ایران می آمد و باید بگویم که ممکن است محدودیت هایی ایجاد کند اما این اقدام آمریکاییها در واقع  مشکلی جدی  بین خود اروپایی ها و آمریکاییها ایجاد کرده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور از روند نام نویسی در این محل مطلع شد.



علاءالدین بروجردی  امروز از روند نام نویسی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات وزارت دیدن کرد.



ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر آغاز شده است و تا 2 دی ادامه دارد.


همچنین نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28 آذر آغاز شده است و تا 4 دی ادامه خواهد داشت.


نظر شما