شناسهٔ خبر: 9906808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین روز نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در فارس آغاز شد

شیراز- ایرنا- دومین روز نام نویسی داوطلبان نمایندگی مردم شیراز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس یکشنبه در ستاد انتخابات شهرستان شیراز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ستادهای انتخابات دیگر شهرستان های استان نیز تنها نام نویسی از داوطلبان آن حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد.
استان فارس در مجلس شورای اسلامی 18 نماینده دارد که از این تعداد چهار کرسی نمایندگی متعلق به حوزه انتخابیه مرکز استان (شیراز) است.
دومین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حالی صبح یکشنبه آغاز شد که حضور یک بانوی جوان شیرازی برای ثبت نام از حاشیه های آن بود.
این بانوی شیرازی متولد 1365 بود اما بنا بر اعلام مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان شیراز، وی با توجه به این که هشت ماه به لحاظ سنی از معیار تعیین شده درقانون انتخابات کوچک تر بود شرایط قانونی ثبت نام را نداشت.
بنا بر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید دست کم سی سال تمام داشته باشند و حداکثر سن قانونی برای نام نویسی داوطلبان نیز 75 سال است.
دومین روز نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه شیراز در حالی یکشنبه 29 آذر آغاز شد که شنبه در نخستین روز نام نویسی، 17 نفر از این حوزه انتخابیه نام نویسی کردند.
به طور همزمان، چهارمین روز نام نویسی داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری نیز در فرمانداری شیراز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس در انتخابات پنجمین دوره این مجلس آغاز شد.
ثبت نام برای این دوره از انتخابات از روز پنجشنبه 26 آغاز شده و به مدت یک هفته تا چهارشنبه دوم دی ادامه دارد.
تا پایان وقت ثبت نام درشنبه، آیت الله سید علی محمد دستغیب و آیت الله دکتر احمد بهشتی از نمایندگان مردم فارس در دوره کنونی (چهارم) مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی خراسانی امام جمعه آباده و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید قائدی برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامنویسی کرده بودند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان جمعه هفتم اسفندماه 94 در سراسر کشور برگزار می شود.
2027 / 1876

نظر شما