شناسهٔ خبر: 9900657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

67 روز تا انتخابات

صاحب‌خبر -



مشارکت 59 درصدی
در انتخابات اسفندماه
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با توجه به پیش رو بودن برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفندماه 1394، به منظور شناخت از میزان آگاهی مردم و سایر مسائل مربوط به انتخابات به سنجش افکار عمومی از ساکنان مراکز استان‌های کشور با روش نمونه‌گیری احتمالی اقدام کرده است. اطلاعات حاصل از وضعیت مشارکت پاسخگویان ساکن در مراکز استان‌ها نشان می‌دهد ساکنان شهرهای زاهدان، بیرجند، همدان، بجنورد، ایلام، ارومیه، قم، گرگان و بندرعباس به ترتیب بیشترین میزان را برای حضور در انتخابات اعلام داشتند. بر اساس نتایج به دست آمده، 59 درصد از مردم در انتخابات اسفندماه شرکت خواهند کرد. پاسخگویانی که پیگیر اخبار مجلس شورای اسلامی هستند، راه‌های مختلفی را برای پیگیری اخبار مجلس بیان کردند. براساس همین اطلاعات، 7/43 درصد پاسخگویان از «صدا و سیما»، 11 درصد «شبکه‌های مجازی»، 1/7 درصد «دوستان و آشنایان» و مابقی رسانه‌های دیگر از جمله «رسانه‌های مکتوب» را به عنوان رسانه مورد استفاده خود برای پیگیری اخبار مجلس نام بردند. نتایج نشان داد 5/46 درصد پاسخگویان عملکرد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حد «متوسط» ارزیابی کردند. براساس اطلاعات این نظرسنجی، پاسخگویان معتقدند نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید «بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی»، «قانونگرایی» و «اشتغالزایی» را در اولویت کاری خود قرار داده و بیش از پیش به آن توجه داشته باشند.



تکذیب تکذیبیه
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: علی لاریجانی تکذیبیه رسانه‌ها درباره پیوستنش به شورای ائتلاف اصولگرایان را تکذیب کرد. غلامرضا مصباحی‌مقدم  روز گذشته به تسنیم گفت: بنده تکذیبیه‌ای را در یکی از روزنامه‌ها دیدم مبنی بر اینکه آقای لاریجانی به شورای ائتلاف اصولگرایان نپیوسته‌ است. لذا در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام این تکذیبیه را به وی نشان دادم. وی ادامه داد: آقای لاریجانی این تکذیبیه را قبول نداشت؛ یعنی به عبارت دیگر آقای لاریجانی همچنان بر عهد خود در پیوستن به شورای ائتلاف اصولگرایان پایبند است؛ لذا آن تکذیبیه را تکذیب می‌کند.



دعوت اصلاح‌طلبان شیراز از معین
ایلنا گزارش داد ۱۴۴  نفر از فعالان سیاسی احزاب و شخصیت‌های دانشجویی و دانشگاهی طی نامه‌ای، از مصطفی معین برای نامزدی در انتخابات مجلس از حوزه شیراز دعوت کردند.

نظر شما