شناسهٔ خبر: 9897551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

آیت‌الله هاشمی شاهرودی:

ائتلاف ضد‌تروريسم جريان‌هاي تروريستي تكثير مي‌كند

نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ائتلاف عربستان با امريكا و نظام سلطه، آن را مصداق بارز تولاي كفار دانسته و ضمن محكوميت آن تصريح كرد...

صاحب‌خبر -
نايب رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به ائتلاف عربستان با امريكا و نظام سلطه، آن را مصداق بارز تولاي كفار دانسته و ضمن محكوميت آن تصريح كرد كه غرب به بهانه مبارزه با تروريسم و با رهبري امريكا و اسرائيل و تحت پوشش عنوان اتئلاف ضد تروريسم، پروژه توليد و تكثير جريانات تروريستي و خطرناك را در جهان اسلام محقق مي‌سازد.
به گزارش رسا، آيت‌الله سيد‌محمود هاشمي شاهرودي، روز گذشته در ابتداي درس خارج فقه خود با اشاره به فزوني معنادار جناياتي كه بر جهان اسلام روا مي‌گردد، حمله و كشتار شيعيان بي‌گناه نيجريه را در كشوري كه قريب به 15 ميليون نفر شيعه در آن زندگي مي‌كند و حكومت به ظاهر مسلمان بر آن حاكميت دارد، يكي از نمونه‌هاي دردآور اين جنايت‌هاي‌شكننده بر پيكر اسلام دانست و اين دست جنايت‌هاي غير‌انساني را كاشف از يك فتنه تمام عيار و گسترده بر ضد‌اسلام و مسلمانان ارزيابي كرد كه با مركزيت آل‌سعود، سياست‌هاي شوم نظام سلطه و صهيونيزم بين‌المللي را در منطقه و جهان اسلام دنبال مي‌كند.
وي فعاليت‌هاي تروريستي و قتل زن و كودك و غير‌نظاميان در يمن و بحرين و سوريه و عراق را تكه‌هاي ديگر اين نقشه شيطاني برشمرد كه به بهانه مبارزه با تروريسم و با رهبري امريكا و اسرائيل و تحت پوشش عنوان اتئلاف ضد تروريسم، پروژه توليد و تكثير جريانات تروريستي و خطرناك را در جهان اسلام محقق مي‌سازد. آيت‌الله هاشمي شاهرودي با يادآوري توفيقات چشمگير انقلاب اسلامي در جلب توجه‌ دل‌هاي همه مسلمانان و انسان‌هاي آزاده به خود و شكل‌گيري بيداري اسلامي در امت بزرگ اسلام به ويژه محوريت و قيادت معنوي امام راحل عظيم‌الشأن بر جهان اسلام و قلوب همه مسلمانان، تهديد و ترور و كشتار و جنايت‌هاي اخير را، واكنش نظام سلطه و امريكا و اسرائيل و مزدوران منطقه‌اي آنها، به توسعه نگاه انقلابي برآمده از اسلام ناب برشمرد. وي با مقايسه فتنه تكفير با خوارج صدر اسلام و ريشه كني خوارج به دست امام اميرالمؤمنين(ع)، به لزوم بيداري و هوشياري امت اسلامي و علماي شيعه و سني و ايستادگي و مقاومت و مقابله مؤثر همه اركان نظام اسلامي و ارگان‌ها و سازمان‌هاي مسئول در برابر اين فتنه تأكيد كرد. آيت‌الله هاشمي شاهرودي با اشاره به عنصر ولايت به شكل عام و ولايت فقيه به طور خاص در فقه شيعي و اعتقاد به ظهور امام عصر(عج) در انديشه شيعي، عدم شكل‌گيري جريان‌هاي افراطي و تكفيري در بستر تفكر شيعي را ناشي از اين عنصر مترقي ارزيابي كرد و خلأ انديشه سياسي مبتني بر حاكميت ديني در دنياي اسلام را راه نفوذ چنين تفكرات افراطي و خبيثي دانستند كه علما و انديشمندان اسلامي، بايد به مقابله با اين نفوذ خطرناك بپردازند. وي در بخش ديگري از سخنانشان ضمن اشاره به ائتلاف عربستان با امريكا و نظام سلطه، آن را مصداق بارز تولاي كفار دانسته و محكوم كرد و تبريك پادشاه عربستان به عاملان جنايت نيجريه را خفت بار و شرم‌آور توصيف كرد.

نظر شما