شناسهٔ خبر: 9895636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

13 داوطلب انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه شمال اصفهان نام نویسی کردند

کاشان- ایرنا- 13 داوطلب نمایندگی از سه حوزه انتخابیه شمال استان اصفهان در اولین روز از ثبت نام برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان نطنز روز شنبه به ایرنا گفت: در اولین روز از شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس دهم، 8 نفر برای حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر در فرمانداری نطنز ثبت نام کردند.
در میان افراد ثبت نام کننده در این حوزه انتخابیه، سه تن از کاندیداهای دوره نهم مجلس شورای اسلامی به چشم می خورد.
در مجموع برای بخش مرکزی شهرستان نطنز 50 شعبه، بخش بادرود 27 شعبه و بخش قمصر از توابع کاشان نیز 11 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
همچنین از حوزه انتخابیه اردستان در روز نخست، یک روحانی برای شرکت در رقابت های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد.
بر این اساس، در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل نیز چهار نفر که در بین آنها یک روحانی است برای شرکت در انتخابات مجلس دهم نام نویسی کرده است.
ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز /28/ آذرماه آغاز و به مدت هفت روز یعنی تا چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.
کار بررسی صلاحیت های داوطلبان نیز از پنجم تا چهاردهم دی ماه انجام می شود و پس از آن افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند از 16 تا 19 دی ماه اعتراض خود را به صورت کتبی اعلام کنند تا هیات های نظارت بر انتخابات ضمن بررسی، نتیجه را تا 26 دی ماه به شورای نگهبان گرارش دهند.
شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراض ها تا 16 بهمن اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان با نظر این شورا صورت می گیرد.
وزارت کشور در نهایت اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را 27 بهمن به حوزه های انتخابیه برای انتشار اعلام می کند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری 7 اسفندماه برگزار می شود.
7430/6021

نظر شما