شناسهٔ خبر: 9894806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عصر امروز صورت گرفت؛

نام نویسی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به این که نام نویسی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری امروز عصر و با حضور نماینده رسمی وی در وزارت کشور صورت گرفته است، گفت: تا به امروز سه نفر در این استان آمادگی خود را برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری اعلام کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حمید ملکپور، فرماندار شهرستان شهرکرد، عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که در فرمانداری شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: از نخستین ساعات آغاز نام نویسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون پنج داوطلب مرد برای حضور در انتخابات حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان با حضور در فرمانداری شهرکرد اعلام آمادگی و نام نویسی کرده اند.

 


وی ادامه داد: این در حالی است که تعدادی هم برای نام نویسی به محل فرمانداری شهرکرد حاضر شدند اما به دلیل نقص مدارک، نام نویسی آن ها به زمان دیگری موکول شد.

 


ملک پور پیش بینی کرد تا پایان روز جمعه، چهارم دی ماه آخرین مهلت نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی 35 نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کنند.

 


فرماندار شهرستان شهرکرد، انتخابات را عرصه فعالیت سیاسی احزاب، تشکل ها و حضور حماسی مردم دانست و گفت: امید است همه اقشار جامعه با حضور همیشه در صحنه خود زمینه مشارکت مدنی را افزایش دهند.

 


این مقام مسؤول همچنین با اشاره به زمان نام نویسی مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: تا به امروز سه نفر در این استان رسما آمادگی خود را اعلام کرده اند که از آن میان می توان به نام نویسی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان، نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان، حجت الاسلام سید عبدالله جعفری، رییس حوزه علمیه باغملک و حجت الاسلام محمدرضا نورمحمدی، امام جمعه سابق شهرک یان برای حضور در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.

 

 

وی با اشاره به این که نام نویسی حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامیان به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری امروز عصر و با حضور نماینده رسمی ایشان در وزارت کشور صورت گرفته است، گفت: فرمانداری شهرکرد به عنوان فرمانداری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، مجری برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان و حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی است.

 


به گزارش رسا، از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان یک نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد و از استان چهارمحال و بختیاری در چهار حوزه انتخابیه چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند؛ همچنین از چهارمحال و بختیاری، یک نفر به مجلس خبرگان رهبری راه می یابد.

 


گفتنی است، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود./9457/202/ب1

نظر شما