شناسهٔ خبر: 9889940 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت‌الله امینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امینی امام جمعه قم، برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان در ستاد انتخاباتی کشور حضور یافته و ثبت نام کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه تهران ثبت نام کرد.

آیت‌الله‌ ابراهیم‌ امینی‌ در سال‌ 1304 در نجف‌ آباد در خانواده‌ مذهبی‌ و علاقه‌مند به‌ اهل‌ بیت‌(ع‌) دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.

فعالیت های‌ مهم‌ سیاسی‌ آیت‌الله‌ امینی‌ از سال‌ 1341 با شرکت‌ در جلسه‌ای‌ سرّی‌ که‌ مفاد آن‌ اصلاح‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، تبلیغ‌ اسلام‌، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و سعی‌ در اجرای‌ احکام‌ سیاسی‌، اجتماعی‌ و اقتصادی‌ اسلام‌ بود، آغاز شد. این‌ جلسه‌ بعدها به‌ تشکیل‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ منجر شد. آیت‌الله‌ امینی‌ یکی‌ از اعضای‌ فعال‌ آن‌ در پیش‌ و پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ بوده‌ است‌.

او در مسأله‌ بازداشت‌ امام‌(ره‌) و تبعید او به‌ نجف‌ و ترکیه‌، رابط‌ میان‌ امام‌(ره‌) و برخی‌ از علما بود که‌ به‌ دلیل‌ این‌ گونه‌ فعالیتها مورد تعقیب‌ واقع‌ شد. او در دوران‌ حضور امام‌(ره‌) در پاریس‌ به‌ دیدار او رفت‌ و از یازده‌ نفری‌ بود که‌ پس‌ از ارتحال‌ آیت‌الله‌ حکیم‌، اعلامیة‌ مرجعیت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) را امضا کرد.

پس‌ از انقلاب‌ نیز در فعالیتهای‌ سیاسی‌ گوناگون‌ شرکت‌ داشت‌ و همواره‌ مدافع‌ امام‌(ره‌) و مقام‌ معظم‌ رهبری‌ بود. برخی‌ از مسؤولیتهای‌ او پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

1. نماینده‌ امام‌(ره‌) در امور استان‌ هرمزگان‌؛

2. نماینده‌ امام‌(ره‌) در امور استان‌ مازنداران‌؛

3. نماینده‌ امام‌(ره‌) در اجرای‌ فرمان‌ عفو در همدان‌، ملایر و نهاوند؛

4. عضویت‌ در شورای‌ بازنگری‌ قانون‌ اساسی‌ با حکم‌ امام‌(ره‌)؛

5. سه‌ دوره‌ نمایندگی‌ در مجلس‌ خبرگان‌ از چهار محال‌ و بختیاری‌؛

6. نایب‌ رئیس‌ مجلس‌ خبرگان‌؛

7. ریاست‌ دبیرخانة‌ مجلس‌ خبرگان‌؛

8. عضویت‌ در هیأت‌ امنای‌ دانشگاه‌ امام‌ صادق‌ و مجمع‌ جهانی‌ علوم‌ اسلامی‌؛

9. عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌؛

10. امام‌ جمعه‌ شهر قم‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌؛

آیت‌الله‌ امینی‌ هم‌ اکنون‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ است‌ و بیشتر اوقات‌ او به‌ فعالیت‌ در دبیرخانه‌ مجلس‌ خبرگان‌ سپری‌ می‌شود.

گفتنی است، ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26آذرماه آغاز شده و تا 2 دی ادامه دارد./807/پ203/ج

 

نظر شما