شناسهٔ خبر: 9887374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

ادارات دولتی باید امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: تمام ادارات دولتی مکلف هستند تا ماشین آلات، امکانات و نیروهای خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی امروز (28 آذر) در بازدید  از ستاد انتخابات پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری حوزه انتخابیه خراسان شمالی و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری بجنورد ضمن آرزوی توفیق برای تمام دست اندرکاران ستاد انتخابات، اظهارداشت: روال قانونی برای برگزاری انتخابات خبرگان رهبری که از هفته گذشته شروع شده با انتخاب هیات های اجرایی ادامه پیدا کرد و ثبت نام از داوطلبان در حال انجام است.


وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مراکز سایر استانهای دیگر یا وزارت کشور نیز می توانند ثبت نام داشته باشند بنابراین آمار نهایی این افراد پس از جمع بندی از طریق ستاد انتخابات کشور اعلام می شود.


نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه با دستور وزیر کشور کار ثبت نام از نامزدهای مجلس شورای اسلامی امروز کلید خورده، تصریح کرد: تمام شهرستانها آمادگی کامل را دارند که همزمان با انتخاب هیات های اجرایی کار ثبت نام از داوطلبان را انجام دهند.


پرویزی خاطرنشان کرد: در مهلت قانونی پس از تکمیل ثبت نام افراد و تایید آنها توسط ستاد انتخابات، اطلاع رسانی های لازم صورت می گیرد و پس از ثبت نام شاهد فرآیند رسیدگی به صلاحیت ها خواهیم بود.


وی در ادامه اضافه کرد: برای تایید صلاحیت نامزدهای خبرگان رهبری تنها شورای نگهبان کار بررسی را انجام می دهند اما برای استعلام صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی، هیات های اجرایی مراکز حوزه انتخاباتی اصلی که در استان ما شهرستانهای بجنورد، شیروان و اسفراین را شامل می شود، انجام می دهند.


استاندار خراسان شمالی اظهارداشت: از منتخبان مردم حمایت خواهیم کرد و به عنوان مجریان انتخابات به رأی و حقوق مردم و نمایندگان منتخب احترام خواهیم گذاشت.


پرویزی افزود: ما نیز تلاش خواهیم کرد که در تایید صلاحیت ها، چارچوب قانون را رعایت کنیم و هیات نظارت و اجرایی استان و شهرستانها نیز به ما در این مسیر کمک خواهند کرد.


وی خاطرنشان کرد: هشت روز قبل از تاریخ رأی اسامی نامزدها اعلام می شود و در اختیار رسانه ها و مردم قرار می گیرد که می توانند تبلیغات خود را در زمانبندی مشخص و اعلام شده، انجام دهند.


پرویزی بیان کرد: تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه انتخابات آمادگی کامل را دارند و ستاد انتخابات از امکانات تمام ادارات استفاده خواهد کرد و حتی در صورت ضرورت و نیاز از کمک های بخش خصوصی نیز بهره خواهیم گرفت و این در حالیست که تمام ادارات دولتی مکلف هستند تا ماشین آلات، امکانات و نیروهای خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.


گفتنی است؛ در این بازدید معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل روابط عمومی استانداری و سرپرست فرمانداری شهرستان بجنورد استاندار را همراهی کردند. 
 

 

نظر شما