شناسهٔ خبر: 9881269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله بهشتی:

آگاهی دادن به مردم سبب جلوگیری از ورود افراد زاویه دار با ولایت به خبرگان می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با اشاره به خیز افراد فتنه گر و زاویه دار با ولایت برای ورود به این مجلس، گفت: البته مردم خوب بوده و آگاهی دارند اما بیشتر باید به مردم آگاهی داد تا توجه داشته باشند خبرگان را به گونه ای انتخاب کنند که خطر نفوذ افراد زاویه دار با ولایت پیش نیاید.

صاحب‌خبر -

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان در نظام اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه مجلس خبرگان رهبری جایگاهی والا و متعالی است.


وی افزود: اگر از نظر قدرت ظاهری به این مجلس نگاه شود به صورت طبیعی قدرتی همانند تشکیلات اجرایی در آن دیده نمی شود اما از نظر معنوی و این که حساس ترین وظیفه نمایندگان خبرگان انتخاب رهبری است این مجلس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبری در رأس نظام است و با اعمال ولایت خود نظام و قوای سه گانه را رهبری می کند، اظهار داشت: مقام ولایت در رأس همه امور نظام است؛ از این جهت جایگاه مجلس خبرگان نیز بسیار والا است که باید با دید معنوی به آن نگاه کرد.


وی با اشاره به خیز افراد فتنه گر و زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به وجهه معنوی که اعضای خبرگان در بین مردم و نظام دارند به نظر می رسد که اکثریت اعضای کنونی رأی می آورند بنابراین از این جهت ان شاءالله خطری در پیش نیست.


آیت الله بهشتی با بیان این که باید مردم را آگاهی داد، ابراز داشت: البته مردم خوب بوده و آگاهی دارند اما بیشتر باید به مردم آگاهی داد تا توجه داشته باشند خبرگان را به گونه ای انتخاب کنند که خطر نفوذ افراد زاویه دار با ولایت پیش نیاید.


وی با اشاره به شاخصه ها و معیارهای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شاخصه ها در قانون اساسی بیان شده است، نمایندگان خبرگان باید از حداقلی از درجه اجتهاد برخوردار باشند؛ همچنین نمایندگان خبرگان باید دید سیاسی و مدیریتی لازم را داشته باشند تا در مواقع نیاز تشخیص دهند که چه کسی می تواند مسؤولیت سنگین رهبری نظام را برعهده گیرد.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از همه مهم تر در بین شاخصه های نمایندگی خبرگان مسأله تعهد و تقوا است تا وظیفه ای را که قانون اساسی بر عهده خبرگان ملت قرار می دهد را به خوبی انجام دهند./1323/ت302/ج

نظر شما