شناسهٔ خبر: 9873977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

صاحب‌خبر -

بخش خبری: ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور از روز پنج‌شنبه آغاز و تا 2 دی ادامه خواهد یافت، در همین حال از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز (شنبه) ثبت نام می‌شود.
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشوردر پایان دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: باید اعلام کنم که ما در وزارت کشور با شورای نگهبان به این توافق رسیدیم که یک هیات اجرایی برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: نزدیک به 90 نفر تا پایان روز دوم به وزارت کشور و 31 فرمانداری مراکز استان‌ها برای ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری مراجعه کردند.
مقیمی افزود: ثبت‌نام 67 نفر تکمیل شده و 19 نفر باقیمانده هم در حال تکمیل پرونده خود هستند.همچنین هیات‌های اجرایی مجلس خبرگان رهبری در 1058 حوزه فعال شده‌اند و سه چهار حوزه باقی مانده که در حال طی مراحل نهایی خود هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان افزود: از امروز (شنبه) 8 صبح ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز آغاز می‌شود و از همان زمان هیات‌های اجرایی مجلس شورای اسلامی شکل می‌گیرند. البته ما با شورای نگهبان توافق کردیم که دو انتخابات پیش رو یک هیات اجرایی داشته باشد.
ثبت نام شخصیت‌های مختلف برای انتخابات خبرگان
شخصیت‌های مختلفی از جمله سیدحسن خمینی از حوزه انتخابیه تهران، محمود امجد از حوزه انتخابیه تهران،محمد سعیدی از حوزه انتخابیه خراسان رضوی،عسگر دیرباز از حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی،سیدمحمدعلی فقیهی از حوزه انتخابیه اصفهان،محمد عمومی از حوزه انتخابیه اصفهان،محمد گوهری رفعت از حوزه انتخابیه اصفهان،عبدالمجید قائدی از حوزه انتخابیه فارس،حبیب‌الله قدمی از حوزه انتخابیه گلستان، سیدابراهیم سیدحاتمی از حوزه انتخابیه اردبیل،سیدحسن عاملی از حوزه انتخابیه اردبیل، حسین فریدونی ممان از حوزه انتخابیه تهران، محسن غرویان از حوزه انتخابیه تهران، مرتضی مداح، علیرضا اسلامیان، سیدحسن موسوی از حوزه انتخابیه فارس، سیدعلی محمد دستغیب از حوزه انتخابیه فارس، محمد هادی از حوزه انتخابیه گیلان، مسلم عزیزی از حوزه انتخابیه کرج، صادق رزاقی از حوزه انتخابیه کرج، محمد حسین میرحسینی نیری از حوزه انتخابیه کرج، محمد مشکینی از حوزه خراسان رضوی، سعیدی گلپایگانی از حوزه خراسان رضوی، نوروزی از حوزه خراسان رضوی، ضیایی از حوزه خراسان رضوی، محمدحسن گلی شیردار از حوزه انتخابیه مازندران، صالح‌نیا از حوزه انتخابیه تهران، صادق محقق حضرتی از حوزه انتخابیه ارومیه، سید محمد امین از حوزه انتخابیه تهران، سعید یزدان‌پرست از حوزه انتخابیه تهران و موسوی جزایری از حوزه انتخابیه خوزستان در دومین روز ثبت نام برای انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کردند.
ثبت‌نام 10 نفر در استان تهران
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به تعداد داوطلبانی که روز گذشته جهت عضویت در مجلس خبرگان رهبری از تهران ثبت‌نام کردند، گفت: از ابتدای صبح روز جمعه یک نفر از متقاضیان در مجلس خبرگان در فرمانداری تهران و 9 نفر نیز در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور برای حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند.
علی‌اصغر ناصربخت اظهار کرد: در مجموع 10 نفر در دو ستاد انتخابات تهران یعنی فرمانداری و وزارت کشور برای حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کرده‌اند.وی خاطرنشان کرد: از امروز نیز متقاضیان عضویت در مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های استان تهران با مراجعه به شعب اصلی و برای شهرستان تهران که شامل اسلامشهر، ری، شمیرانات، پردیس و تهران است در محلی فرمانداری تهران و وزارت کشور انجام می‌گیرد.
وی با تاکید بر این‌که «متقاضیان باید هنگام مراجعه به شعب ثبت‌نام تمام مدارک مورد نیاز اعلام شده از قبل را جهت انجام ثبت‌نام کامل به همراه داشته باشند»، به مهلت باقیمانده تا پایان زمان ثبت‌نام انتخابات خبرگان اشاره کرد و گفت: از متقاضیان درخواست می‌کنم که در روزها و ساعات اولیه جهت ثبت‌نام به شعب مربوطه مراجعه نمایند.
90 هزار نفر اجرای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در استان تهران را برعهده دارند
رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم با بیان اینکه 90 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان را برعهده دارند گفت: برای برگزاری این انتخابات ایجاد حدود شش هزار و 400 شعبه اخذ در سطح استان پیش‌بینی شده است.
سید شهاب الدین چاوشی افزود: این در حالی است در انتخابات سال 92 حدود 40 هزار نفر در حوزه انتخابیه تهران و 63 هزار نفر در کل استان کار برگزاری، اجرا، نظارت و تامین امنیت شعب این حوزه‌ها را بر عهده داشتند.
وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط خاص مترتب بر انتخابات سال جاری بر شمار افراد دخیل در روند اجرای انتخابات و شعب اخذ رای افزوده شده است.
معاون استاندار تهران با اشاره اینکه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فرمانداری تهران به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و 35 حوزه انتخابیه فرعی شامل شهرستان‌ها و بخش‌های استان محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری فقط در فرمانداری مرکز استان و ستاد وزارت کشور می‌توانند ثبت نام کنند.
چاوشی از وجود شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان‌ها و بخش‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان تهران خبر داد و افزود: حوزه انتخابیه تهران به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان‌های ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس، حوزه انتخابیه رباط کریم به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان بهارستان، حوزه انتخابیه شهریار به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان‌های قدس و ملارد، حوزه انتخابیه ورامین به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان‌های قرچک و پیشوا و حوزه انتخابیه دماوند به عنوان مرکز حوزه شامل شهرستان فیروزکوه و حوزه انتخابیه پاکدشت، شش حوزه اصلی انتخابیه استان تهران در جریان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید فرآیند ثبت نام خود را در مراکز حوزه‌های اصلی انتخابیه و یا ستاد وزارت کشور انجام دهند.
چاوشی ضمن توصیه به هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان تهران برای رعایت دقیق قانون و مقررات انتخابات خاطر نشان کرد: اعضای هیات‌ها به خصوص در مرحله تایید صلاحیت داوطلب‌ها خدا، وجدان و انصاف را در نظر داشته باشند و اجازه ندهند تا فردی بدون دلیل رد صلاحیت شود یا بدون شایستگی و شرایط احراز مورد تایید قرار گیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: شیوه برخورد با هیات‌های اجرایی و نظارت در جذب اعتماد مردم به اصل موضوع انتخابات بسیار دارای اهمیت است.لازم به ذکراست که استان تهران دارای 16 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است. این استان در مجموع 35 کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما