شناسهٔ خبر: 9868178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله موسوی جزایری برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد

اهواز- ایرنا - آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده مردم خوزستان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره این مجلس نام نویسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت الله موسوی جزایری روز جمعه در حاشیه ثبت نام در پنجمین دوره مجلس خبرگان در فرمانداری اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی اظهار کرد: در قانون اساسی چند اصل در فصل هشتم از ماده 107 تا 111 به این مجلس شریف اختصاص دارد که حول محوریت رهبری و وظایف خبرگان است.
وی اضافه کرد: در سال 58 و زمان تدوین قانون و بازنگری آن به مسئله جایگاه رهبری و ولایت فقیه توجه کردیم.
امام جمعه اهواز با بیان اینکه جایگاهی که رهبر باید داشته باشد در اصل 109 قانون اساسی قید شده است، گفت: وظیفه مجلس خبرگان احراز وجود این شرایط است و به مردم اعلام می کنند که شرایط در شخص معین وجود دارد، سپس نامزد رهبری توسط خبرگان تایید می شود.
وی اضافه کرد: بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (ره) با وجود اینکه هنوز پیکر امام راحل بر زمین بود جلسه ای برگزار شد و خبرگان رهبری اظهار نظر کردند و به تاکید آیت الله سید علی خامنه ای را انتخاب کردند.
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان تاکید کرد: تمام شرایط مندرج در اصل 109 قانون اساسی را در ایشان دیدیم و اجتهاد مطلق، بینش کامل سیاسی، اجتماعی، شجاعت، مدیریت و بصیرت که جزو شرایط رهبری است در ایشان بود.
وی افزود: از نظر بینش سیاسی نیز در مساله برجام حاضران اعتراف می کنند که تنها کسی که سکان کشتی را در دست داشت و تمام مسئولان امور خارجه و متخصصان سیاسی را هدایت کرده و مواضع قاطع آن راهگشا بود و دشمن را وادار به تسلیم کرد، رهبر بود.
موسوی جزایری اظهار کرد: در طول سال های بعد از وفات امام (ره)، رهبر انقلاب به نحو احسن خطرات زیادی را پشت سر گذاشته و با رهبری ایشان از توفان های زیادی عبور کردیم و امروز هم حقیقت این است که کسی دیگری غیر از ایشان مدنظر ما نیست و بر حسب تکلیف شرعی خود رهبر را معرفی می کنیم و خدا هم از همه بالاتر است.
وی تاکید کرد: وظایف مجلس خبرگان در قانون مشخص شده و همه بر اساس اصول است و اعضا نیز به تبعیت از آن عمل می کنند.
پیش از این آیت الله عباس کعبی (عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری)، آیت الله عبدالکریم فرحانی (معاون حوزه های علمیه کشور)، آیت الله سیدعلی شفیعی (نماینده فعلی مجلس خبرگان) و حجت الاسلام سیدحسن حسن زاده (امام جمعه موقت اهواز) برای نامزدی در انتخابات این دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
تعداد نمایندگان مردم خوزستان در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفت نفر می باشد.
7151/6068

نظر شما