شناسهٔ خبر: 986466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان:

تغییر نگرش دانشگاه برای شناخت و رفع مشکلات صنعت ضروری است

ایلنا: آموزش‌های دانشگاه باید به سمت کاربردی باشد تا دانشجویان بتوانند در دوران تحصیل با صنعت به صورت کاربردی بیشتر آشنا شوند و پس از اتمام تحصیل، نیروی آماده به کار در این زمینه باشند.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، در جلسه مشترک با معاون پژوهش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای مراکز استان اصفهان، ضمن استقبال از همکاری و عزم جدی این دانشگاه برای تعامل و همکاری با ذوب آهن گفت: رشد و توسعه صنعت فولاد و شرکت‌های مرتبط با حضور ذوب آهن و تربیت نیروی متخصص در این مجتمع بزرگ صنعتی شکل گرفت و در حال حاضر نیز اهداف مختلفی را برای رشد و توسعه خود برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیرسعد محمدی تکمیل حلقه تولید از سنگ آهن تا تولید محصولات فولادی و رسیدن به تولید ۵ میلیون تن و کاهش هزینه‌های تولید را از جمله برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: متاسفانه تا کنون بین دانشگاه و صنعت فاصله وجود دارد و درد واقعی صنعت را دانشگاه نمی‌داند. بنابراین تغییر نگاه دانشگاه و شناخت واقعی صنعت و حرکت در جهت رفع مشکلات و گلوگاه‌های موجود صنعت ضروری است.

وی گفت: آموزش‌های دانشگاه باید به سمت کاربردی باشد تا دانشجویان بتوانند در دوران تحصیل با صنعت به صورت کاربردی بیشتر آشنا شوند و پس از اتمام تحصیل، نیروی آماده به کار در این زمینه باشند.

وی تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان به‌عنوان یک صنعت بزرگ و مهم کشور آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه اعلام کرده و از طرح‌ها و پروژه‌هایی که بتواند به رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف کمک کند، حمایت واستقبال خواهد کرد.

وی افزود: باید تلاش کرد تا حلقه مفقوده صنعت پیدا شود و راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه کرد.

وی ایجاد یک واحد مستقل جهت پیگیری و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی در دانشگاه را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه تا کنون در هیچ دانشگاهی چنین واحد مستقلی وجود ندارد و ما نیازمند به تغییر ساختار واصلاح نگرش جدید در این زمینه هستیم.

نظر شما