شناسهٔ خبر: 9861671 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

قطر به ترکیه وعده تامین گاز داد

خبرگزاری میزان - سفیر قطر در آنکارا از آمادگی این کشور برای تامین همه نیازهای گازی ترکیه خبرداد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری میزان و به نقل از آناتولی، مبارک الشافی گفت: قطر، ترکیه را کشور دوست و برادر خود می داند و در هر زمینه از جمله انرژی در کنار ترکیه قرار دارد.

وی با اشاره به این که ترکیه و قطر یک قرارداد ١,٢ میلیارد دلاری در زمینه گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) امضا کرده اند، گفت: فراتر از این مقدار، هر قدر که ترکیه لازم داشته باشد، گاز به این کشور صادر خواهد کرد.
سفیر قطر با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دوحه گفت: این سفر زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور شده است.

به دنبال بروز تنش جدی در روابط آنکارا و مسکو، موضوع امنیت تامین گاز ترکیه و احتمال اقدام روسیه در تحریم صادرات گاز به ترکیه، به صورت مهمترین بحث روز ترکیه در آمده است.
روسیه و ایران به ترتیب بزرگترین تامین کنندگان گاز ترکیه هستند.

در این میان رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که گفتگوهایی با ترکیه درباره صادرات گاز به ترکیه دارد که البته هنوز از آنکارا در این زمینه واکنشی نشان داده نشده است.
روابط ترکیه و قطر در دوره اخیر در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نظامی شاهد تحول جدی است و ترکیه براساس قراردادی که پارسال با قطر امضا کرده در حال تاسیس و گسترش پایگاه نظامی در آن کشور است.

رسانه های ترکیه گزارش کرده اند که سه هزار نیروی نظامی ترکیه در این پایگاه انجام وظیفه خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما