شناسهٔ خبر: 9855404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نخستین روز از ثبت‌نام صورت گرفت

ثبت‌نام 3 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در زنجان/ثبت‌نام از داوطلبان تنها در ساعت اداری امکان‌پذیر است

قائم مقام ستاد انتخابات شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در نخستین روز از ثبت‌نام سه داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در زنجان اقدام به نام‌نویسی کردند، گفت: ثبت‌نام از داوطلبان تنها در ساعت اداری امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

جلیل جزونقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: صبح امروز همزمان با سراسر کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان از صبح امروز 26 آذرماه سال جاری می‌توانند اقدام به نام‌نویسی در انتخابات مذکور کنند، افزود: پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی‌ماه سال جاری آخرین فرصت برای ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

قائم مقام ستاد انتخابات شهرستان زنجان با اشاره به اینکه داوطلبان در مجموع به مدت هفت روز فرصت دارند در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: ثبت‌نام تنها در ساعت اداری و در فرمانداری زنجان یا وزارت کشور امکان‌پذیر است.

جزونقی با اشاره به اینکه در روز نخست ثبت‌نام در استان زنجان سه نفر برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان زنجان ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: یکی از این داوطلبان با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کرده و دو نفر دیگر نیز با حضور در فرمانداری زنجان آمادگی خود را برای شرکت در این انتخابات اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به اعلام اسامی ثبت‌نام‌کنندگان پس از تأیید صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان انجام می‌شود، تأکید کرد: برای ثبت‌نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان شخصاً یا از طریق نماینده که کتباً معرفی شده باشند می‌توانند اقدام به نام‌نویسی کنند.

قائم مقام ستاد انتخابات شهرستان زنجان با اشاره به اینکه به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و چهار نسخه تصویر همه صفحات آن به همراه 12 قطعه عکس شش در چهار  برای ثبت‌نام از داوطلبان الزامی است، تأکید کرد: داوطلبان گرامی علاوه بر  مدارک مذکور کارت ملی خود را به هنگام حضور در فرمانداری با خود به همراه داشته باشند.

جزونقی با اشاره به شرایط به استناد ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب‌شوندگان باید دارای شرایط لازم باشند، ادامه داد: اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهند، بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسائل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سو سیاسی و اجتماعی از جمله این شرایط است.

وی اعلام کرد: انتخابات سراسری پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در روز جمعه هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73009/ت40/ژ1001

http://fna.ir/VQ5GKH

نظر شما