شناسهٔ خبر: 9854013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارشناس: اردوغان پس از شکست سياست هايش، تلاش دارد منطقه را به آشوب بکشد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/09/26
00:35:25.24
کارشناس مسائل آسیا درباره ماجراجویی رئیس جمهور ترکیه در منطقه گفت: اردوغان تلاش دارد در منطقه آشوب ایجاد کند زیرا سیاست های منطقه ای او به شدت شکست خورده است.
وائل عواد در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ولایمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز به وضوح دولت ترکیه را به اقدام خصمانه در خصوص سرنگونی هواپیمای روسی متهم کرد. این مسئله پس از تحلیل اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای روسی برای مسکو کاملاً روشن شد. از سوی دیگر این اقدام ترکیه رویکرد سیاست خارجی دولت رجب طیب اردوغان علیه روسیه را در مبارزه با تروریسم در کنار سوریه برای همه آشکار کرد.
وی در ادامه درباره اشاره پوتین به حمایت آنکارا از شبه نظامیان در قفقاز، گفت: به نظر می رسد سیاست خاورمیانه ای (غرب آسیا) دولت ترکیه پس از آغاز به اصطلاح بهار عربی برای همه روشن شد و آنکارا در تونس، لیبی، مصر و حتی در سوریه و یمن به شدت شکست خورد و هم اکنون دولت ترکیه به دنبال حفظ آبروی خود است.
وی افزود: بیشتر کارشناسان بر این باورند که رجب طیب اردوغان خود را سلطان عثمانی آینده می داند، از این رو دولت اردوغان به دنبال ایجاد آشوب نه فقط در روسیه بلکه در مناطق مختلف است.
00:37:06.18

نظر شما