شناسهٔ خبر: 9853161 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایان روز اول نام‌نویسی نامزدهای انتخابات خبرگان؛

آخرین گزارش روزانه رئیس ستاد انتخابات کشور از روند ثبت‌نام داوطلبان

رئیس ستاد انتخابات کشور در دقایق پایانی اولین روز ثبت‌نام کاندیدا‌ها آخرین گزارش این روند از سراسر کشور را ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی در جمع خبرنگاران با ارائه آخرین گزارش از اولین روز ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اظهار داشت: با همکاری شورای نگهبان و ستادهای انتخاباتی سراسر کشور هیات‌های اجرایی در سراسر حوزه‌ها انتخاب شدند و اولین جلسات خود را هم تشکیل دادند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در آخرین گزارش روزانه خود گفت: از ساعت ۸ صبح تا ۱۴، ۶۵ نفر در سراسر کشور اقدام به نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها برخی ثبت‌نام کامل و برخی در ارائه مدارکشان نواقصی داشتند لذا توصیه ما این است که مدارک را به طور کامل به همراه داشته‌باشند تا روند سریع پیش برود.

وی در این باره اضافه کرد: ناقص بودن مدارک در پرونده برخی کاندیدا‌ها خیلی ایراد نداشته مثلا به جای ۶ قطعه عکس ۴ قطعه به همراه داشتند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره ثبت‌نام برخی از داوطلبانی که از طریق ارائه وکالت‌نامه صورت می‌گیرد، گفت: این افراد باید به نمایندگان خود جهت ثبت‌نام در انتخابات وکالت‌نامه رسمی ارائه دهند و برای ما مشخص شود که این افراد به عنوان نماینده رسمی داوطلب در مراکز ثبت‌نامی حضور یافته‌اند.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: اصولا در روز اول مراجعه‌کنندگان در ثبت‌نام تعدادشان زیاد نیست اما در مقایسه با سال‌های گذشته روند خوبی داشته است.

پس از ارائه آخرین گزارش از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور اولین روز ثبت‌نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به اتمام رسید و براساس گفته ریاست ستاد انتخابات کشور آمار دقیق از حضور شرکت‌کنندگان صبح روز بعد اعلام خواهد شد.

مقیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار استان‌های مختلف از حضور کاندیدا‌ها گفت: تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین آمار مراجعه کننده را تا ساعاتی پیش به خود اختصاص داده‌اند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به طور همزمان در هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

نظر شما