شناسهٔ خبر: 9853006 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو داوطلب مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری تهران ثبت نام کردند

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان تهران گفت: نخستین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با نام نویسی دو داوطلب از حوزه انتخابیه تهران در ستاد فرمانداری پایتخت به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا عیسی فرهادی عصر پنجشنبه در پایان نخستین روز از ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری ستاد انتخابات حوزه تهران با حضور در جمع خبرنگاران افزود: داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری باید مدارک کاملی که پیش از این اعلام شده را به همراه داشته باشند تا فرآیند ثبت نام انجام شود.
وی تصریح کرد: حداقل زمان ثبت نام برای داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری حدود دو ساعت است و بخش اعظم این فرآیند به صورت رایانه ای انجام می شود.
فرماندار تهران با اشاره به اینکه روز گذشته فرآیند انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه استان تهران انجام شد خاطر نشان کرد: از بین 30 نفر معتمد شاخص، متدین و مومن تایید صلاحیت شده توسط هیات نظارت بر انتخابات استان، هشت عضو اصلی هیات انتخاب شدند.
وی گفت: آرای نفرات هفتم، هشتم، نهم و دهم انتخابات داخلی این معتمدین برای عضویت در هیات اجرایی استان برابر بود که با قرعه کشی بین این افراد اعضای اصلی و علی البدل انتخاب شدند.
رییس حوزه انتخابیه تهران با اشاره به اینکه پس از اتمام فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری افراد نام نویسی شده برای تایید و احراز صلاحیت به شورای نگهبان معرفی می شوند خاطر نشان کرد: هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران در این روند هیچ دخالتی ندارند.
رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران همچنین از آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه 28 آذر ماه خبر داد و افزود: تلاش می کنیم با هماهنگی شورای نگهبان از اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان استان به صورت مشترک برای عضویت در هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران نیز استفاده کنیم.
فرماندار تهران تاکید کرد: تنها تفاوت هیات های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این نکته است که دادستان در هیات اجرایی مجلس خبرگان عضو است اما نماینده شورای شهر شهرستان در هیات اجرایی مجلس شورای اسلامی عضویت دارد.
وی خاطر نشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی مرحله اول بر عهده هیات های اجرایی است که براساس استعلام از مراجع چهارگانه قانونی انجام و پس از آن به هیات نظارت معرفی می شود.
فرماندار تهران موضوع مهم پس از فرآیند ثبت نام داوطلبان را آموزش کافی و آمادگی لازم برای اعضای فعال در شعب اخذ رای دانست و گفت: حدود 4 هزار شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تهران پیش بینی شده است.
وی با اشاره به کثرت داوطلبان مراجعه کننده در روزهای پایانی این فرآیند به ستادهای انتخابات تاکید کرد: داوطلبان برای سهولت کار تا حد امکان در روزهای ابتدایی به ستاد انتخابات شهرستان تهران مراجعه کنند.
ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه استان تهران از امروز(پنجشنبه) آغاز و به مدت هفت روز از ساعت هشت صبح تا پایان وقت اداری(ساعت 16) در ستاد انتخابات فرمانداری و وزارت کشور انجام می شود.
استان تهران دارای 16 کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز هفتم اسفند ماه سال جاری برای اولین بار به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
تهرام/2079/7561/ 1625

نظر شما