شناسهٔ خبر: 9851532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات کردستان:

شکل گیری مشارکت حداکثری در گرو تنوع کاندیداهای انتخابات است

سنندج- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان کردستان مشارکت حداکثری مردم و برگزاری شکوهمند انتخابات را از اولویت های ستاد انتخابات استان ذکر کرد و گفت: شکل گیری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در گرو تنوع کاندیداها است.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تمامی افرادی که می توانند در توسعه کشور و جامعه مفید باشند و از سوی مردم هم با اقبال مواجه هستند خواست در این دوره از انتخابات شرکت کنند.
او افزود: بدون شک به هر اندازه که مشارکت مردم در این رویداد ملی بیشتر باشد درصد خطا در انتخاب هم خیلی پایین خواهد آمد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در فضای پس از تحریم قرار داریم امید است با مشارکت با شکوه مردم بتوانیم یک مجلس قوی داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه شب گذشته کار تشکیل هیات های اجرایی در 31 حوزه سطح استان به اتمام رسیده است افزود: در مجموع 341 نفر در قالب هیات های اجرایی کار انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در استان بر عهده دارند.
آشناگر با تقدیر از همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی و دادستانی در شهرستان های مختلف استان برای تشکیل هیات های اجرایی اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده است برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در استان آمادگی کامل داریم.
وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی، آموزش های لازم را در راستای برگزاری انتخابات دیده اند، گفت: مرحله دوم آموزش کارشناسان و متولیان امر از پنجم دی ماه آغاز خواهد شد و مرحله بعدی نیز آموزش اعضای شعب خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: تمامی کاندیداها و همچنین هواداران آنها باید تلاش کنند فضای سالمی را ایجاد کنند به شکلی که فضای تبلیغاتی، محلی برای طرح، نقد و ارائه برنامه های کاندیداها به مردم باشد.
آشناگر همچنین از هواداران کاندیداها خواست از تخریب همدیگر به طور جدی پرهیز کرده و کاندیداها نیز از پرداختن به مسائل احساسی دوری نمایند.
به گفته وی نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور از امروز در استان کردستان نیز اغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز از روز شنبه 28 آذرماه آعاز و همزمان با نام نویسی نیز روند تشکیل هیات های اجرایی دنبال می شود.
استان کردستان دارای دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
7348/1904

نظر شما