شناسهٔ خبر: 9849196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز نام نويسي نامزدهاي مجلس خبرگان در فارس

صاحب‌خبر - شیراز/ خبرگزاری صدا و سیما/سیاسی
نام نویسی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز در استان فارس آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همزمان با ستاد انتخابات کشور نام نویسی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری شیراز آغاز شده و تا دوم دیماه ادامه دارد.
هادی پژوهش اضافه کرد: داوطلبان یا نمایندگان آن ها برای ثبت نام می توانند علاوه بر فرمانداری شیراز به ستاد انتخابات در محل وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
وی افزود: ارایه اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصویر همه صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 4*6 و تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، از جمله مدارک و اقدامات مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان خبرگان است.
رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی، اجتهاد درحدی که قدرت استنباط مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد، بینش سیاسی، اجتماعی و آشنایی با مسایل روز، معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی از جمله شرایط داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس خبرگان است.
به گفته پژوهش، بر اساس قانون، نامزدها ضرورت ندارد که ساکن یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند.
رییس ستاد انتخابات فارس اعلام کرد: همچنین مرجع تشخیص دارابودن شرایط، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی هستند اما کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا یا ضمنا اجتهاد آنان را تأیید کرده باشند، به لحاظ علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت.
0002

نظر شما