شناسهٔ خبر: 9847549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

احمد خاتمی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد؛

خاتمی: در متن قانون اساسی کلمه ای از نظارت بر رهبری نیامده است

امام جمعه موقت تهران گفت: در متن قانون اساسی کلمه ای از نظارت نیامده و اگر قانونگذار لازم می دانست این کلمه را به صراحت بیان می کرد اما مقام معظم رهبری یک بار دو نفر از نمایندگانشان را به کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان فرستادند و گزارشی از دفتر و روند کارهایشان را بیان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید احمد خاتمی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ضمن ثبت نام به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان گفت: با توجه به اینکه نظام اسلامی امانت است بنده خودم را در معرض انتخاب گذاشتم تا مردم بتوانند در صورت صلاحدید با حضور در انتخابات افراد صالح را انتخاب کنند.

سید احمد خاتمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در رابطه با نظارت یا عدم نظارت مجلس خبرگان بر رهبر گفت: در متن قانون اساسی کلمه ای از نظارت نیامده و اگر قانونگذار لازم می دانست این کلمه را به صراحت بیان می کرد اما مقام معظم رهبری یک بار دو نفر از نمایندگانشان را به کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان فرستادند و گزارشی از دفتر و روند کارهایشان را بیان کردند.

وی در ادامه افزود: اگر مقصود از نظارت مچ گیری باشد این نظارت بسیار غلط و ناثواب است. کمیسیون تحقیق خبرگان رهبری، تحقیق کرده و تنها کسی را که دارای صلاحیت رهبری کشور تشخیص داده شخص آیت العظمی خامنه ای است نظارت به معنی مچ گیری نیست بلکه باید خوبی ها را دید و ضمن سپاسگذار بودن آنها در صورت بروز مشکلی هم آن مشکل را بیان کرد. 

سید احمد خاتمی در باره سخنان اخیر مطرح شده توسط آیت الله هاشمی در رابطه با وجود کمیته ای برای انتخاب رهبر در شرایط خاص گفت: این گروه و کمیته چیز تازه ای نیست بلکه از اولین دوره مجلس خبرگان هم چنین کمیته ای وجود داشته است. وظیفه این کمیته تعیین رهبری نیست بلکه کسانی را که در مضان رهبری هستند بررسی می کنند و اسامی آن را تنها به شخص مقام معظم رهبری ارائه می دهند خود حضرت آقا بارها گفته اند مجلس خبرگان باید چندین رهبر در آستین داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا جایگاه امام جمعه موقت تهران برای ایشان شرایط خاصی را در برای ایشان در زمان انتخاب فراهم می کند یا خیر گفت: قانون می گوید اشخاص در ایام تبلیغات انتخاباتی یعنی دو هفته مانده به انتخابات حق استفاده از تریبونهای عمومی و دولتی را ندارند و بنده هم به این قانون قطعا پایبند خواهم بود.

این عضو خبرگان رهبری درباره شرایط احراز اجتهاد کاندیداهای مجلس خبرگان گفت: تعدادی از این افراد  در شهریور ماه امتحان دادند که اجتهاد برخی احراز گردیده و برخی دیگر هم به زودی توسط فقه های شورای نگهبان مورد امتحان قرار می گیرند و در صورت احراز اجتهاد صلاحیت آنا تایید می شود.

نظر شما