شناسهٔ خبر: 9833459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

اعضای هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان در تبریز انتخاب شدند

خبرگزاری رسا ـ اعضای هیأت اجرایی معتمدین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جلسه ستاد انتخابات شهرستان تبریز معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عباسعلی اسدی، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه ستاد انتخابات شهرستان تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه دو انتخابات اسفند ماه سال جاری اظهار داشت: حضور حداکثری هدف اصلی تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات است.

 


وی با اشاره به اقدامات و سیاست‌های دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان طی ماه‌های آینده خاطرنشان کرد: سعی بر این خواهد بود که یک هیأت اجرایی برای دو انتخابات مشخص شود و اعضای هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هیأت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ثابت باشند.

 


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برگزاری انتخابات نیازمند وجود عزمی ملی و جهادی است، گفت: تمام تلاش اعضای هیأت اجرایی باید عمل به قانون باشد و نباید تمایل حزبی و یا جناحی خاصی داشته باشند که این خلاف قانون نیز است.

 


رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دوام و قوام نظام وابسته به حضور در صحنه و مشارکت حداکثری مردم است، که انتخابات عالی ترین تجلی حضور مردم در اداره امور کشور انتخابات محسوب می شود.

 


وی با بیان این‌که حضور مردم در تمامی عرصه های مختلف از جمله راهپیمایی ها همیشه متجلی است ولی حضور حداکثری در دو انتخابات به دلیل حساسیت منطقه‌ای و بین‌المللی اهمیتی دو چندان دارد، گفت: در این جلسه 8 عضو اصلی هیأت اجرایی و 5 عضو علی ابدل این هیأت برای انتخابات مجلس خبرگان انتخاب می شود.

 


فرماندار تبریز بر حضور یکی از روحانیان حاضر در جمع برای شرکت در حضور در جمع اعضای هیأت اجرا
یی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که البته اثرگذار نبود و گفت: امیدواریم هیأت اجرایی انتخاب شده برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شبانه‌روز پای کار باشند.

 


بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه اعضای حاضر برای قرار گرفتن در هیأت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام حضور کرده و رای گیری نیز صورت گرفت که در نهایت 8 عضو اول این لیست جزو اعضای اصلی و 5 عضو دیگر نیز جزو اعضای علی البدل خواهند بود.

 


گفتنی است، محمدرضا پورمحمدی با 20 رای، رضا عبادی با 19 رای، احمد ظهیر نیا با 18 رای، ولی الله دینی با 15 رای، جمال الدین نیکنامی با 14 رای، محسن ارشدزاده با 12 رای، حبیب زمانی با 12 رای، سعید جلالی با 11 رای، پورفیض با 10 رای، عبدالرحمان ارشدی با 9 رای، خیرالله تیموری با 8 رای، زرین راد به با 6 رای، جابر ابوالفتح زاده با 6 رای و محسن صدقی نسب با 4 رای انتخابات شدند./935/203/ب1

نظر شما