شناسهٔ خبر: 9818269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دفتر ستاد انتخابات مازندران افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: دفتر ستاد انتخابات در استان مازندران به همراه سامانه جامع انتخابات ويژه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور ربيع فلاح جلودار استاندار، در محل استانداري ديار علويان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري شبستان از ساري و به نقل از روابط عمومي استانداري مازندران، دفتر ستاد انتخابات استان به همراه سامانه جامع انتخابات ويژه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور استاندار، معاونین سیاسی، امنیتی و رییس ستاد انتخابات استان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و رییس هیات بازرسی انتخابات استان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان و اعضا این ستاد در محل استانداري مازندران افتتاح شد.

 

 ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در حاشيه افتتاح دفتر ستاد انتخابات استان، با اشاره به اين كه همه شرايط براي برگزاري انتخاباتي پرشور، قانونمند، سالم، امن و با حضور حداكثري مردم در ديار علويان فراهم است، بيان داشت: اين ستاد مسئول هماهنگي و نظارت بر حسن اجراي انتخابات در استان است و ان شاء الله با هم دلي و هم افزايي مردم، مسئولين و دست اندركاران، انتخاباتي حماسي همانند دوره هاي پيشين در مازندران برگزار خواهد شد.

 

 

وي، مشاركت احزاب در انتخابات را زمينه ساز برگزاري انتخاباتي شكوهمند و پرشور دانست و ياد آور شد: رسانه ها و رسانه ملي، نقش به سزايي در ايجاد شور و نشاط انتخاباتي دارند.

 

 

فلاح، گفت: ثبت نام داوطلبين پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري از 26 آذر ماه جاري و ثبت نام داوطلبين دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از 28 آذر ماه 94 آغاز خواهد شد.

 

 

علیرضا یونسی، معاون سياسي امنيتي و اجتماعی استاندار مازندران نيز در آئین آغاز به کار رسمی ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: ستاد انتخابات این اطمینان را به مردم مازندران می دهد که به صورت جدی از آرای آنها صیانت می کند.

 

 

وي، از آرای مردم به عنوان امانت نزد مجریان انتخابات یاد کرد و گفت: مجریان نیز این امانت را با انعکاس نتیجه انتخاب مردم ، پاسداری خواهند کرد.

 

 

یونسی بيان داشت: مهم ترین خواسته مجریان انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای برای تعیین سرنوشت خویش است و امانتداری نیز اصلی ترین ابزار اطمینان بخش در تحقق این خواسته به شمار می رود.

 

 

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران تعداد حوزه های انتخابیه این استان را 9 حوزه اصلی و 46 حوزه فرعی اعلام کرد و افزود: ثبت نام از داوطلبان نامزدی پنجمین دوره خبرگان رهبری 26 آذر و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 28 آذر همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

 

 

وي خاطرنشان كرد: استان مازندران دارای چهار نماینده در مجلس خبرگان رهبری و 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

 

 

يونسي يادآورشد: از 25 فرآيند انتخابات، 24 فرآيند انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به صورت الكترونيكي انجام مي شود كه اكثر فعاليت هاي مذكور از طريق سامانه جامع انتخابات صورت مي پذيرد و كليه فرمانداري ها و بخشداري هاي مستقل نسبت به انجام فرآيندهاي مذكور در سامانه اقدام مي نمايند.

 

 در ادامه با حضور استاندار مازندران، از سامانه جامع انتخابات رونمايي شد و دكتر فلاح در جريان روند كار اين سامانه قرار گرفت.

 

 

اين سامانه در بستر شبكه اختصاصي وزارت كشور با استانداري، فرمانداري ها و بخشداريهاي مستقل شبكه mpls اجرا مي شود كه از امنيت لازم برخوردار است.

 

نظر شما