شناسهٔ خبر: 9798695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران خبر داد:

تشکیل شورای مشورتی زنان در استان تهران

ایلنا: تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری بهبود وضعیت زنان در دولت یازدهم انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: استاندار تهران ضمن اشاره به انتخاب استان تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری بهبود وضعیت زنان، از تشکیل شورای مشورتی زنان در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حسین هاشمی استاندار تهران گفت: تقویت تشکل‌های مردم نهاد به ویژه در حوزه زنان می‌تواند هم به تقویت جایگاه اجتماعی بانوان ایرانی کمک کند و هم به دور از تنش‌های سیاسی بین دولت‌ها، بانوی مسلمان ایرانی را به عنوان یک الگو به جهان معرفی کند چرا که دولت‌ها با یکدیگر مشکلات سیاسی دارند، اما سمن‌ها بر خلاف آن‌ها می‌توانند با یکدیگر تعاملات زیادی داشته باشند که در این شرایط از اولویت‌های کاری ما در استان تهران تقویت سمن‌ها است تا جایگاه زنان را در اجتماع ارتقاء دهیم.

هاشمی با توجه برنامه‌های استانداری تهران در رابطه با امور بانوان افزود: در استانداری تهران تشکیل شورای مشورتی زنان در دستور کار است و براساس رایزنی‌های صورت گرفته، تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح کشوری بهبود وضعیت زنان در دولت یازدهم انتخاب شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه وظیفه زنان به عنوان نیمی از جامعه سنگین است، گفت: آنان هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارند از سوی دیگر ما نتوانسته‌ایم جایگاه زنان در ایران را به خوبی به کشورهای دنیا معرفی کنیم و استان تهران به عنوان پیشانی نظام می‌تواند در این مسیر نقش موثری داشته باشد چون اقدامات انجام شده در تهران به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور مطرح می‌شود و حتی انعکاس جهانی نیز دارد.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم که حضور زنان در استان تهران تقویت شود و هر جایی که امکان حضور آنان وجود دارد دولت از آن استقبال می‌کند ودز این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

نظر شما