شناسهٔ خبر: 9769896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تشریح برنامه های هفته قرآن در آموزش و پرورش/ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه در مدارس متوسطه اول

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش خراسان شمالی برنامه های هفته قرآن در آموزش و پرورش این استان را تشریح کرد و از ختم قرآن در ۶ دقیقه در مدارس متوسطه اول طی این هفته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی حسن زاده، رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد در تشریح این برنامه ها گفت: همزمان با 23 تا 30 آذر ماه که به نام هفته قرآن نامگذاری شده، برنامه های مختلفی در سطح آموزش و پرورش استان برنامه ریزی شده است.

 

وی برگزاری مسابقات قرآن در سطوح مختلف آموزشگاهی را از جمله این برنامه ها برشمرد و گفت: تجلیل از دانش آموزان و کارکنان فعال در حوزه قرآن نیز تحت عنوان خادمین قرآنی در این هفته انجام می شود.

 

حسن زاده تصریح کرد: همچنین محافل انس با قرآن کریم در مدارس استان و شهرستان ها با حضور قاریان برجسته برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآن کریم برای فرهنگیان در سطوح مختلف قرائت، تفسیر و احکام در مرحله آموزشگاهی نیز از دیگر برنامه ها طی این هفته است.

 

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان، فرهنگیان و مسئولان با دارالقرآن ها و فعالیت های آنها نیز بازدید از این مراکز دارالقرآن انجام می شود.

 

وی، ختم قرآن در 6 دقیقه در مدارس متوسطه اول را نیز از دیگر طرح ها برشمرد که به عنوان طرح ابتکاری استان با توزیع برگه های قرآن در 600 صفحه در بین دانش آموزان در یک روز خاص با حضور مسئولان انجام می شود.

 

حسن زاده متذکر شد: طی این هفته به آموزشگاه ها و ادارات شهرستانی تاکید شده تا بتوانند طرح های ابتکاری و ویژه به منظور تعمیق برنامه های قرآنی شهرستان ها در مدارس و آشنایی بیشتر دانش آموزان داشته باشند.

 

 

نظر شما