به گزارش خبرنگار پانا از یزد ، علی سرداری در همایش کارشناسان قرآنی ادارات و مدیران مدارس قرآنی شهرستان ها و مناطق استان یزد با اشاره به اینکه نقش مدیران مدارس قرآنی و کارشناسان حوزه قرآن نسبت به سایر فرهنگیان مهمتر و حساس تر است گفت: وظیفه اصلی ما محجور نماندن قرآن بین دانش آموزان می باشد و دانش آموزان باید بتوانند در طول 12 سال تحصیل با تمامی قواعد قرآن آشنا و به خوبی بتوانند قرآن را بخوانند.
وی عامل موفقیت در مدارس قرآنی را عشق و علاقه به کار قرآنی عنوان کرد و افزود: دانش آموزان در مدارس قرآنی باید احساس کنند مدارسشان تفاوتی با سایر مدارس در زمینه قرآنی دارد و دانش آموز باید در پایان از این مدارس ،قرآنی بیرون آید.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این همایش 5 عامل نیروی انسانی ، مدیریت ، متود وروش ، امکانات و بودجه را از جمله عوامل مهم در پیشرفت مدارس عنوان کرد و در ادامه اذعان داشت: خدا را شاکر باشید که شما را مدیر مدارس قرآنی قرار داده است و مطمئن باشید هر جا مسائل پرورشی به خوبی انجام شود مسائل آموزشی هم خوب انجام می شود.
رادمنش بر نهادینه کردن رفتار های مثبت در مدارس به صورت تکرار و یاد آوری تاکید کرد.
سخنرانی شایق از مفسران قرآن استان ، زارعشاهی رئیس اداره امور تربیتی ،گلستانی رئیس اداره قرآن ، عترت ، نماز و کارشناسان حوزه قرآن و عترت اداره کل ، تبادل نظر پیرامون مسائل حوزه قرآن ، عترت و نماز ، تشکیل کارگروه مدارس قرآنی و کارشناسان حوزه قرآن از جمله برنامه های دیگر این همایش یک روزه بود.
∎