شناسهٔ خبر: 9762291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش:

احزاب باید برای حمایت از زنان در انتخابات برنامه‌ داشته باشند

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: احزاب باید برنامه‌ای برای حمایت زنان در انتخابات به ویژه در حوزه‌های تک نماینده ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: احزاب باید برنامه‌ای برای حمایت زنان در انتخابات به ویژه در حوزه‌های تک نماینده ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه راکعی در سومین نشست از سلسله نشست‌های هم اندیشی با عنوان زنان و انتخابات اظهار کرد: برخی از خانم‌ها که مسئولیت گرفته‌اند و درخشیده‌اند حاضر نیستند در انتخابات شرکت کنند. ما از آن‌ها خواهش کردیم تا اسم خود را به عنوان کاندیدا بنویسند. آن ها از این کار اکراه دارند. حالا ما از آن‌ها قول گرفته‌ایم ثبت نام کنند.

وی ادامه داد:‌ از طرف دیگر یک سری خانم‌های جوان که تجربه و مدیریت لازم را ندارند هم باید بیایند. با درخششی که از زن‌ها دیده‌ایم توقع برای حضور خانم‌های توانمند بالا رفته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اگر درست برخورد کنیم شرایط برای حضور خانم‌ها مهیا است. ما اصلاح طلب‌ها به توسعه متوازن عقیده داریم و می‌توانیم با همین عقیده به موفقیت برسیم. ما باید 30 درصد خانم وارد لیست انتخاباتی‌مان کنیم که این خانم‌ها چیزی از هم‌ترازان مرد خود کم نداشته باشند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: ما تلاش‌های خودمان را انجام داده‌ایم. لابی‌های لازم را با احزاب و شخصیت‌ها کرده‌ایم. در واقع شور و تحرک اولیه را برای حضور زنان به وجود آورده‌ایم. در سطح تهران نگرانی نداریم اما در سطح استان و شهرستان‌ها نگرانیم.

وی ادامه داد:‌ مواقعی هست که در یک حوزه انتخابیه یک نفر باید نماینده شود. کاندیدای خانم با یک کاندیدای آقا که هم از سابقه کاری مناسب و هم از لابی‌های مناسب برخوردار است باید رقابت کند. سوال ما از احزاب این است که در چنین شرایطی چطور می‌خواهید از کاندیدای زن خود حمایت کنید؟ احزاب باید برای حمایت از زنان در انتخابات برنامه‌ داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما