شناسهٔ خبر: 9761702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پیشخوان خبر/ امضای منشور اخلاق انتخاباتی، ضمانت اجرای آن است

رئیس ستاد انتخابات کشور: در جریان برگزاری انتخابات هر عملی که در فضای واقعی خلاف قانون است، در فضای مجازی نیز خلاف محسوب می شود و دستگاه قضائی با آن برخورد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در برنامه پیشخوان خبر 18:30 با بیان این مطلب گفت: برخورد با شبکه های مجازی خارج از کشور که منشا انتشار خلاف باشد، کار دشواری است اما مواردی که در داخل کشور اتفاق می افتد از چشم پلیس فتا و دستگاه قضایی دور نمی ماند و با آن برخورد خواهد شد، مواردی مثل رعایت نکردن قانون و بازی کردن با آبروی کاندیداها.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به منشور اخلاق انتخاباتی گفت: این منشور در میان احزاب استانهای مختلف تهیه شده است تا داوطلبان بر اساس اخلاق و ارزش ها عمل کنند. همچنین همه ستادهای انتخاباتی در استان ها و ستاد انتخابات وزارت کشور منشور اخلاق انتخاباتی را تهیه کرده اند و خود را ملزم می دانند در جریان برگزاری انتخابات آن را رعایت کنند.

مقیمی انتخابات را فرآیندی توصیف کرد که در جریان آن باید افراد به هم نزدیک تر شوند و اظهار داشت: باید داوطلبان در جریان تبلیغات تلاش کنند تا خود و برنامه های شان را به مردم معرفی کنند و از تخریب دیگر داوطلبان و مخدوش کردن چهره آنها به شدت بپرهیزند.

 

مقیمی

رئیس ستاد انتخابات کشور اخلاق مداری را یک وظیفه عمومی دانست که احزاب و افراد با امضای این منشور متعهد شده اند اخلاق را رعایت کنند و همین امضا، ضمانت اجرایی می آورد.

مقیمی روزهای تبلیغات را از 29 بهمن تا 5 اسفند اعلام کرد و گفت: در این مدت 7 روزه داوطلبان می توانند خود و برنامه هایشان را معرفی کنند اما توصیه می کنیم در چارچوب قانون عمل کنند و پوسترهای تبلیغاتی خود را در محل هایی که شهرداری تعیین کرده است نصب کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره عدالت تبلیغاتی و ایجاد فرصت های برابر برای داوطلبان اظهار داشت: در مورد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، شورای سیاستگذاری تبلیغات تشکیل شده است که این شورا مشخص می کند دواطلبان در چه روزها و ساعاتی از صدا و سیما استفاده کنند و در مورد داوطلبان مجلس شورای اسلامی استفاده از امکانات عمومی و دولتی ممنوع است ولی در مورد امکانات خصوصی نمی توان داوطلبان را محدود کرد زیرا هواداران و طرفداران داوطلبان برای داغ شدن تنور انتخابات امکانات خود را به میدان می آورند که این کار منع قانونی ندارد.

مقیمی با اشاره به وظایف صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و نقش تعیین کننده مطبوعات و خبرگزاری ها در تبیین جایگاه و وظایف مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به مردم توصیه کرد اطلاعات و بیانیه های رسمی ستاد انتخابات وزارت کشور را فقط از طریق رسانه ملی پیگیری کنند.


دانلود

نظر شما