شناسهٔ خبر: 9760135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز فعاليت هيات هاي اجرايي انتخابات مجلس خبرگان در لرستان

صاحب‌خبر - خرم آباد/ خبرگزاری صداوسیما/سیاسی
فعالیت هیات های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان گفت:این هیات ها به منظور زمینه سازی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری از امروز فعالیت خود را در شهر ها و بخش های استان آغاز کردند.
سید سعید شاهرخی افزود: هر هیات متشکل از 11 نفر است که فرماندار، دادستان، رئیس ثبت احوال و هشت معتمد محلی را شامل می شود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان تاکید کرد: هیات های اجرایی انتخابات خبرگان در سطح استان تحت ریاست فرماندار مرکز استان و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و در بخش ها به ریاست بخشدار، مسئول برگزاری و صحت جریان انتخابات حوزه ماموریت خود هستند.
شاهرخی گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری نیز از پنجشنبه 26 آذر ماه شروع و تاپایان وقت اداری چهارشنبه دوم دیماه ادامه خواهد داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در حال تشکیل شدن است و تا 28 آذر قبل از آغاز ثبت نام رسمی نامزدهای این دوره از انتخابات، اعضای این هیات ها معرفی خواهند شد.
وی شمار کل هیات های اجرایی لرستان را برای برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی 22 هزار نفر اعلام کرد.
بر اساس آخرین ارزیابی ها دراستان لرستان 130 نفر برای در اختیار گرفتن 9 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 5 نفر برای در اختیار گرفتن 2کرسی مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرده اند.
استان لرستان بیش ازیک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک میلیون نفراز آنان حق رای دارند.

نظر شما