شناسهٔ خبر: 9759123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اعضای هیئت نظارت، نباید فقط از میان جناح خاصی انتخاب‌شده باشند

استان‌ها > لرستان - معاون استاندار لرستان گفت: ۱۴۴۳ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش‌رو در استان لرستان ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه برگزاری انتخابات هستیم، انتخاباتی که با مشارکت حداکثری مردم قرار است که مایه استحکام و بقای نظام باشد.

وی با بیان اینکه امروز همه ارکان نظام با رأی مردم روی کار آمده و مشغول خدمت هستند، افزود: فعالیت 110 هزار نفر تحت عنوان شوراهای اسلامی در تمام نقاط کشور که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها بسیار تأثیرگذار هستند، نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی در کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه باید زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم، عنوان کرد: این حضور حداکثری زمانی اتفاق می‌افتد که همه سلایقی که به‌ نظام اعتقاد دارند اعم از انتخاب‌کننده و انتخاب شونده، در فرایند انتخابات حضورداشته باشند.

وی ملاک عمل را در برگزاری انتخابات، قانون دانست و بیان کرد: آنچه که در انتخابات باید مورد توجه قرار بگیرد، وجود فضای صفا، صمیمیت و تحقق همدلی و هم‌زبانی برای برگزاری انتخاباتی سالم است.

شاهرخی تصریح کرد: خوشبختانه افرادی که برای نظارت بر انتخابات در استان لرستان انتخاب‌شده‌اند، افرادی متدین و خوش‌نام هستند که این نوید انتخابات خوبی را به ما می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در11 شهرستان استان لرستان، هفت حوزه انتخابی با 9 کرسی نمایندگی داریم که در قالب هزار و 443 شعبه فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: یک تیم 12 هزار نفری وظیفه نظارت بر انتخابات استان لرستان را بر عهده‌دارند و در بخش اجرا نیز، 22 هزار نفر به‌ عنوان عوامل صندوق، بازرسی و عوامل انتظامی، کار دریافت رأی‌های مردم را بر عهده‌دارند.

وی اظهار داشت: در انتخابات امسال، برآورد شده که باید بالغ‌ بر دو هزار و 800 خودرو و هزار و 500 رایانه به کار گرفته شود و در مناطق صعب‌العبور نیز از بالگرد استفاده می‌شود.

شاهرخی افزود: اعضای هیئت نظارت، نباید فقط از میان جناح خاصی انتخاب‌شده باشند و همه افرادی وفادار به‌ نظام، انقلاب، رهبری و قانون باید در جریان نظارت و اجرای انتخابات دخیل باشند و نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه عوامل صندوق باید از میان تفکرات مختلفی انتخاب شوند، چون اگر همه به یک جریان فکر کنند، احتمال خطا وجود دارد، عنوان کرد: یقین داریم انتخاباتی پرشور، قانونمند و سالم را رقم می‌زنیم، انتخاباتی که در تاریخ استان لرستان بی‌سابقه باشد

منبع/ تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما