شناسهٔ خبر: 9757279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار کرج:

30 معتمد در البرز برای تشکیل هیئت اجرایی خبرگان رهبری پیشنهاد شدند

فرماندار کرج گفت: 30 معتمد پیشنهادی انتخابات خبرگان رهبری استان به هیئت نظارت کرج معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، محمدتقی ایرانی اظهار داشت: پس از ابلاغ آغاز روند اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت اجرایی متشکل از فرماندار حوزه انتخابیه مرکز استان البرز، نماینده دادستان عمومی و انقلاب کرج و مدیرکل ثبت احوال استان روند بررسی و تعیین معتمدین برای تشکیل هیأت اجرایی مجلس خبرگان رهبری انجام شد.

فرماندار کرج ادامه داد: پس از پایان این جلسه و جمع‌بندی نظرات حاضران، اسامی 30 نفر از معتمدان از اقشار مختلف مردم که بومی حوزه انتخابیه بوده و حداقل سه سال سابقه سکونت در حوزه انتخابیه را داشته‌اند، برای تعیین صلاحیت به هیئت نظارت شهرستان کرج فرستاده شد تا این هیئت ظرف مدت 48 ساعت نسبت به تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت معتمدین اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج خاطرنشان کرد: پس از وصول نظریه هیأت نظارت در خصوص تایید یا عدم تایید، در صورت تایید صلاحیت تمامی معتمدین پیشنهادی، با دعوت از اعضای هیئت نظارت، دادستان مرکز استان و مدیرکل ثبت احوال استان و 30 نفر معتمدین تأیید شده، جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی مطابق فرم‌های شماره 41، 28 ،15 دستورالعمل اجرایی و انتخاب معتمدین اصلی و علی‌البدل هیئت اجرایی مطابق فرم‌های شماره 29، 16 و 42 دستورالعمل اجرایی و بر اساس ماده 30 و 35 و 39 آیین‌نامه اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: مطابق تبصره یک ماده 29، چنانچه هیئت نظارت، معتمدین پیشنهادی را تأیید نکرد اعضای اداری هیئت اجرایی موظف هستند طی صورتجلسه‌ای به تعداد کسری معتمدین، افراد واجد شرایط دیگری را به هیئت نظارت پیشنهاد کنند.

ایرانی گفت: در این مرحله هیئت نظارت موظف است حداکثر ظرف 24 ساعت نظر خود را اعلام کند و در صورتی که جمعاً حداقل 20 نفر مورد تأیید قرار گیرند اعضای اصلی و علی‌البدل را از میان خود انتخاب خواهند کرد و در غیر این صورت وزارت کشور با هماهنگی هیئت مرکزی نظارت ظرف 24 ساعت تعداد باقی مانده را انتخاب خواهند کرد.

ایرانی اعلام کرد: صبح روز شنبه نیز دستور تشکیل هیئت اجرایی به فرمانداران حوزه‌های فرعی توسط فرماندار شهرستان کرج به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان البرز، مطابق با فرم شماره 17 دستورالعمل اجرایی و براساس ماده 32 آیین‌نامه اجرایی صادر شده است.
انتهای پیام/2302/ح/پو3002

http://fna.ir/V9F0IV

برچسب‌ها:

نظر شما