شناسهٔ خبر: 9738211 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

تعداد فوتی های آنفلوآنزا به ۴۲ نفر رسید

وزیر بهداشت: موج اول آنفلوآنزا کنترل شد

صاحب‌خبر -
وزیر بهداشت گفت: موج اول بیماری آنفلوآنزا در کشور کنترل شده است اما این بیماری وجود دارد و افراد باید مراقبت کنند.
به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان در استانداری افزود: این بیماری حاد تنفسی به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد که شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به آن است .وی افزود: بیماری آنفلوآنزا در استان کرمان به دلیل تصمیمات شجاعانه ای که گرفته شده در چند روز آینده فروکش می کند.
قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: آمادگی بسیار خوبی در استان کرمان و سایر استان های جنوب شرق کشور برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا وجود دارد.وی گفت: شش میلیون دوز دارو در کشور وجود دارد و در این رابطه کمبودی نداریم و البته جز در موارد حاد بیماری، نیازی به تجویز دارو نیست.وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا باید در ماه های مرداد و شهریور ماه انجام می شد، گفت: اکنون واکسن فقط باید برای افرادی که در معرض خطر هستند مانند زنان باردار و افراد دارای نقص ایمنی، تزریق شود.وزیر بهداشت همچنین در حاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که اعتبار خاصی برای بیماری آنفلوآنزا در کشور پیش بینی نشده بود، گفت: در بودجه سال آینده ردیفی برای کنترل بیماری های واگیردار انسانی و دامی در نظر گرفته شده است.وی همچنین اعلام کرد:وضعیت استان کرمان در گذشته از نظر شیوع آنفلوآنزا زرد اعلام شده بود اما اکنون وضعیت در این استان کاملا عادی است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.به گزارش تسنیم وزیر بهداشت با بیان اینکه به جز فوت ۳۳ نفر در استان کرمان، در مابقی استان ها آمار فوت شدگان به صورت موردی بوده است، گفت: براساس آخرین گزارش ها، در آبادان یک نفر، لرستان ۲ نفر، کرج یک نفر و سیستان و بلوچستان ۵ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

برچسب‌ها: