شناسهٔ خبر: 9625821 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

ایجاد شبکه اجتماعی ویژه دانش آموزان

در آموزش و پرورش نگاه ما به مقوله فضای مجازی تربیتی است و به هرحال معتقدیم دوری از این فضا مطلوب نیست و مقابله قشر نوجوان و جوان را به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد شبکه اجتماعی ویژه دانش آموزان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " حمیدرضا کفاش " در نشست خبری هشتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالش‌ها و راهکار‌ها» که امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: چند دیدگاه در مورد فضای مجازی وجود دارد ابتدا آنکه به صورت منفعلانه عمل شود و یا آنکه به صورت مشروط باشد و در آخر نیز نظریه دیگری وجود دارد که به طورکلی از چنین جریاناتی در کشور جلوگیری کنیم.

کفاش تصریح کرد: در آموزش و پرورش نگاه ما به این مقوله تربیتی است و به هرحال معتقدیم دوری از این فضا مطلوب نیست و مقابله قشر نوجوان و جوان را به همراه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین تلاش می‌کنیم تا با تمام امکانات به میدان بیاییم و بعد از برگزاری همایش فضای مجازی و تربیت اسلامی یافته‌های آن را در حوزه پرورشی به کار می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه موضوع برخی از گفتمان‌های دانش‌آموزی نیز فضای مجازی است، افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بحثفضای مجازی توجه دارند و این موضوع جزو بحث‌های حلقه‌های معرفت قرار دارد.

کفاش یادآورشد: در بخش ایده‌های نو که مربوط به فراخوان در زمینه پیشنهادات رئیس‌جمهوری در سخنان اول مهر امسال است، به صورت مجازی وارد شدیم.

وی ادامه داد: ‌ اثرات فرهنگیان در بخش انشاء، گفتمان و کتابخوانی به صورت مجازی دریافت شده است و بیش از ۳ هزار اثر از فرهنگیان دریافت شد.

کفاش در خاتمه با اشاره به اینکه درآینده‌ای نزدیک قصد داریم شبکه اجتماعی به صورت گسترده در کشور ایجاد کنیم، افزود: طرح آن ارائه شده و منتظرتصویب آن هستیم تا در صورت تصویب آن را اجرا کنیم.

نظر شما