شناسهٔ خبر: 9578806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برف راه ارتباطی 10 روستای مراغه را بست

مراغه -ایرنا - معاون اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: در پی بارش برف راه ارتباطی 10 روستای این شهرستان بسته شده است.

صاحب‌خبر -

بابک فرمانی، روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف و کولاک پنج شنبه شب، موجب بسته شدن راه ارتباطی 35 روستای این شهرستان شده بود که راهداران این شهرستان پس از فروکش کردن بارش و کولاک، اقدام به بازگشایی این مسیرها کردند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تردد در راه ارتباطی 40 روستای این شهرستان با زنجیر چرخ امکان پذیر است، اظهارکرد: عملیات برف روبی در محورهای روستایی از صبح امروز آغاز و تا کنون 25 مسیر روستایی بازگشایی است.
معاون اداره راه و شهرسازی مراغه یادآور شد: هم اکنون دو گروه راهداری برای بازگشایی مسیرهای باقی مانده به این محورها اعزام شده اند که تلاش می شود تا غروب امروز تردد دراین مسیرها برقرار شود.
فرمانی ادامه داد: در محور مراغه - هشترود نیز از شب گذشته تا صبح امروز بارش برف و کولاک ادامه داشت که با تلاش راهداران این مسیر برف روبی شده است.
وی، از رانندگان خواست از تردد بی مورد در محورهای ارتباطی خودداری کرده و در صورت نیاز خودروها را به امکانات زمستانی تجهیز کنند.
رییس اداره هواشناسی مراغه نیز دراین ارتباط گفت: بارش برف در این شهرستان از شامگاه پنج شنبه آغاز و در برخی نقاط نیز تا بامداد امروز ادامه داشت.
رامین حاجی زاده افزود: در پی این بارش، آب حاصل از برف 4.3 میلی متر (چهار و سه دهم) گزارش شده و دمای هوای این شهرستان نیز نسبت به روز گذشته هفت درجه افت کرده است.
وی اظهارکرد: انتظار کاهش دما دراین شهرستان در24 آینده تا 9 درجه زیر صفر دور از انتظار نبوده و پیش بینی می شود دراین مدت هوا همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده برف باشد.
حاجی زاده ادامه داد: دمای این شهرستان هم اکنون دو درجه بالای صفر بوده که روز گذشته در همین ساعت هشت درجه بالای صفر بود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3034/8023/ 1495

نظر شما