شناسهٔ خبر: 9575286 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جانشین ناجا:

زائران مسیر شلمچه و چزابه را برای بازگشت انتخاب کنند

جانشین ناجا با اشاره به روان تر بودن شرایط بازگشت زائران از مرز چزابه و شلمچه گفت: زائران مسیر شلمچه و چزابه را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسکندر مومنی، در پایانه مرزی چزابه گفت: بیش از 50 درصد زائران از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده بقیه زائران نیز بازگردند؛ البته شرایط بازگشت از مسیرهای چزابه و شلمچه روان‌تر است و به زائران توصیه می‌کنیم این مسیرها را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

مومنی با اشاره به این‌که استان خوزستان راه‌های متعددی از جمله خطوط ریلی دارد، گفت: ورود زائران به کشور و تردد آنان در این استان نسبت به مهران روان‌تر است.

جانشین ناجا از ترافیک سنگین مسیر مهران خبر داد و بیان داشت: از آنجا که جاده صرفا به ایلام محدود می‌شود، بیشتر زائران این مسیر را انتخاب کرده بودند؛ همچنین بارندگی روزهای اخیر، دلایل این ترافیک سنگین است.

مومنی افزود: مهران از نظر مسافت نزدیک‌تر از چزابه و شلمچه است اما در مجموع، زمان ورود زائران به کشور در مهران طولانی‌تر از 2 مرز چزابه و شلمچه است؛ لذا  زائرانی که با خودروی شخصی نیامده اند سعی کنند مسیر چزابه و شلمچه را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

مومنی به هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان عراقی برای انتقال زائران با وسایل حمل و نقل عمومی از داخل کشور عراق به سه مرز چزابه، شلمچه و مهران خبر داد و گفت: همه مسئولان هر آنچه که در توان داشتند برای راحتی زائران عزیز انجام دادند.

جانشین ناجا در خاتمه با اشاره به برخی مشکلات از جمله صادر نشدن ویزا برای همه زائران و مشکلات زیرساختی در مهران گفت: بیشتر شدن تعداد زائران نسبت به سال قبل یک امر طبیعی بود و با این حال مشکلات در مهران هم بیشتر دیده شده است. اگر ظرفیت صدور ویزا وجود داشت زائران بیشتری راهی عتبات عالیات می‌شدند.

نظر شما