شناسهٔ خبر: 9562675 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت زائر مجروح سانحه رانندگی داخل خاک عراق به کشور انتقال یافتند

ایلام - ایرنا - مسئول قرارگاه امدادی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مستقر در خروجی مرزی مهران اظهار داشت: هشت نفر زائر که در جریان یک سانحه رانندگی در داخل خاک عراق مجروح شده اند به کشور انتقال یافتند.

صاحب‌خبر -

مرتضی مرادی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به مرز مهران از تصادف یک دستگاه خودرو ون حامل زائران ایرانی بازگشتی از زیارت عتبات مقدسه عصر چهارشنبه در 40 کیلومتری مرز چذابه حوالی شهر العماره عراق خبرداد .
وی گفت: این حادثه ترافیکی و رانندگی منجر به زخمی شدن 12 زائر ایرانی شد که هشت نفر از آنها به دلیل وخامت و مصدومیت بیشتر با ورود امدادگران جمعیت هلال احمر به خاک عراق و انجام عملیات امدادی به مراکز درمانی کشور اعزام ومنتقل شدند.
وی از آماده باش کامل امدادگران هلال احمر در جریان تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خبر داد و گفت: امدادگران هلال احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی با تمام توان به خدمات رسانی به زائران بازگشتی از آیین اربعین حسینی می پردازند.
مشاور رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد : طرح ملی امداد و نجات این جمعیت روز چهارشنبه چهارم آذر در سراسر کشور و به خصوص سه مرز و گذرگاه بین المللی مهران، شلمچه و جذابه آغاز شد تا 16 آذر ادامه دارد.
وی ادامه داد: از دوم تا پایان روز 11 آذر ماه جاری 114 سرتی پرواز معادل 81ساعت پروازی از سوی پنج بالگرد مستقر در مرزهای مهران ، شلمچه و چذابه برای انتقال مصدومان، جابجایی ارقام امدادی و ارائه تغذیه اضطراری به زائران در راه مانده در ورودی و خروجی آیین اربعین در نقاط مرزی انجام شده است.
مرادی پور یادآورشد: در اجرا و انجام این عملیات هوایی به دلیل حجم گسترده ترافیک در مبادی ورودی و خروجی به مرزهای یاد شده 27 مصدوم از داخل خاک عراق و نقطه صفر مرزی به مراکز درمانی و بیمارستانی شهرهای مهران و ایلام منتقل شدند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند که تا کنون 350 هزارنفر از طریق مرز بین المللی مهران به کشور باز گشته اند.
7172/7029/6034

نظر شما