شناسهٔ خبر: 9559623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان خبر داد/

محدودیت های ترافیکی برای بازگشت روان زائران اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه

اهواز- ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: تمامی تمهیدات لازم برای ایجاد محدودیت های ترافیکی و کنترل جاده های استان برای بازگشت زائران از مرزهای چذابه و شلمچه اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عادل مجدمی روز چهارشنبه در پایانه مرزی چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تمهیدات راهنمایی و رانندگی استان برای برقراری نظم و کنترل ترافیک در جاده های استان اشاره داشت و اظهارکرد: محدودیت های ترافیکی تا 15آذر ماه در جاده های منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ادامه می یابد.
وی با بیان این که موج بازگشت زائران اربعین حسینی از روز دوشنبه آغاز شده است گفت: در زمان حاضرلحظه به لحظه بر تعداد زائران بازگشته از کربلا از مرزهای شلمچه و چذابه افزوده می شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان رعایت مقررات ایمنی و ترافیکی در رانندگی را یکی از ضرورت هایی دانست که زائران در طول مسیر بازگشت باید به آن توجه داشته باشند تا دچار حادثه نشوند.
وی خستگی رانندگان را در طول مسیر بازگشت حادثه ساز دانست و گفت: باتوجه به این که در جاده های خوزستان موکب های زیادی مستقر هستند از زائران درخواست می شود که در صورت خستگی لحظاتی را در این موکب ها استراحت و پس از آن به مسیر خود ادامه دهند.
مجدمی عجله و شتاب را یکی دیگر از موارد بروز حوادث جاده ای عنوان کرد و از رانندگان خواست در طول مسیر نکات ایمنی را رعایت کرده و از سبقت های بی جا خودداری کنند.
وی گفت: در روزهای پس از اربعین با حجم ترافیک در جاده های استان سنگین است از این رو سرعت غیرمجاز و توقف های بی جا در طول مسیر می تواند حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد.
مجدمی بر استفاده زائران از وسایل نقلیه عمومی تاکید کرد و گفت: هیچگونه مشکلی در تردد خودروهای نقلیه عمومی نداریم و تا آنجا که امکان دارد زائران برای بازگشت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که هم از نظر امنیت و هم از نظر هزینه ای برای آن ها باصرفه تر است.
خوشبختانه با تمهیدات لازم و حضور موثر گشت های پلیس و رعایت قوانین رانندگی تاکنون حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده های منتهی به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه گزارش نشده است.
گذرگاههای شلمچه و چذابه در استان خوزستان دو کانون مهم تردد زائران اربعین حسینی است.
7152/6065

نظر شما