شناسهٔ خبر: 9559348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

استاندار ایلام: 120 هزار زائر وارد کشور شدند

استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: از صبح امروز تاکنون 120 هزار زائر اربعین حسینی امروز از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شدند.

صاحب‌خبر -
محمدرضا مروارید شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز دوشنبه 35 هزار و روز سه شنبه نیز 75 هزار زائر از این مرز وارد کشور شدند.
وی با بیان اینکه در مجموع این سه روز تاکنون حدود 210 هزار زائر بدون کمترین مشکلی از طریق این مرز وارد کشور شدند، افزود: روند ورود زائران با توجه به اتمام آیین اربعین حسینی رو به افزایش است.
مروارید تاکید کرد: برغم حجم بالای تردد زائران با تدابیر اتخاذ شده و تامین خودروهای حمل و نقل، انتقال زائران از مرز به شهرهای مختلف کشور و همچنین پارکینگ های شهر مهران با سهولت در حال انجام است.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
بخش عمده ایی از این زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران آمده اند بطوریکه بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده است.
صدها دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی و مسافربری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر هستند.

نظر شما