شناسهٔ خبر: 9558375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اينجا همه چيز بوي عشق و خدمت مي دهد؛

مردم ايلام گُل كاشتند/ پذيرايي شبانه روزي اتاق بازرگاني از زائران

قدس آنلاين-ايلام- غلامرضا محمدمرادي: در ميدان قرآن شهر ايلام كه ورودي اصلي زائران عاشق اباعبدالله الحسين(ع) است، همه گروههاي مردمي، نهادها، ارگان ها، سازمان ها و...، بصورت خودجوش سفره عشق، ايثار، دلدادگي، شور، شعور و كرامت و مهيمانداري گسترانده اند و براي استقبال و پذيرايي از زوار هر آنچه را كه بخواهيد، در طبق اخلاص گذاشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاين از ايلام، مردم مرزدار و ولايتمدار ايلام اعم از پير و جوان، زن و مرد، كوچك و بزرگ، رئيس و مرئوس، همه و همه براي نوكري زوار سرور و سالار عشق، بسيج شده اند و سر از پاي نمي شناسند و با انواع متنوع مواد غذايي و نوشيدني از زائران سردار حريم شجاعت و شهادت با جان و دل پذيرايي مي كنند.

* مردم ايلام گٌل كاشتند!

نوجوان 15 ساله اي كه اهل تبريز است، به خبرنگار ما مي گويد: عشق به حسين(ع) مرا از فرسنگ ها راه به اينجا كشانده است اما استقبال و پذيرايي مردم خونگرم ايلام، خستگي راه را برايمان هموار كرد و علاقه ما به ايلام و ايلامي دو چندان شد.

مهدي مسعودي با بيان اينكه نمي توانم خوبي هاي مردم ايلام را به درستي توصيف كنم، اظهار مي دارد: در يك كلام مي توانم بگويم كه مردم ايلام گًل كاشتند.

وي راهپيمايي بزرگ اربعين را آزمون بزرگي براي محبان اهل البيت(ع) ارزيابي مي كند و يادآور مي شود: خوشبختانه مردم ايلام در اين آزمون خوب درخشيدند و به رتبه هاي اول ادب، اخلاق، مردمداري و انسانيت دست يافتند.

* مردم ايلام؛ ميهمان نوازترين و بهترين خادم زوار!

دختر خانمي كه از قم به همراه والدين اش به زيارت مشرف شده و به كشور باز گشته است، مي گويد: دل كندن از امام حسين(ع) و خادمان آن امام همام واقعاً سخت است چرا كه در اين مسير معنوي هر آنچه از ايمان، خلوص و عشق را كه فقط خوانده و شنيده بوديم، با چشم خود ديديم و به خوبي لمس كرديم.

عاطفه احمدي با بيان اينكه مردم ايلام را بايد ميهمان نوازترين و بهترين خادم زوار ناميد و بايستي به عنوان الگو به كشور و دنيا معرفي شوند، بيان مي دارد: اي كاش همه مردم كشور نيز مثل مردم ايلام بصورت خودجوش و در هر عرصه اي پاي كار باشند و با اخلاق، رفتار و عمل خود، حرمت زائران اهل البيت(ع) را حفظ كنند.

وي به برخورد حسنه، تكريم و نجابت مردم ايلام و مهران اشاره مي كند و خاطرنشان مي سازد: هر زائري كه مرز بين المللي مهران را براي ورود به عتبات عاليات انتخاب كرده قطعاٌ اين همه صفا، صميميت، مروت، مردانگي، پاكي و نجات را از مردمان اين استان مرزنشين به درستي مشاهده كرده است.

* پخت و توزيع بيش از 8  هزار پرس غذاي گرم در هر وعده!

 يكي از موكب هاي عظيم استقرار يافته در ورودي ميدان قران شهر ايلام، موكب اتاق بازرگاني استان ايلام است كه زائران زيادي اين محل را براي تأمين مايحتاج خود بر مي گزينند.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان ايلام در اين باره به خبرنگار ما مي گويد: اين مجموعه خدمتگزار از چند روز پيش ساماندهي شده و به صورت شبانه روزي در خدمت زائران است.

شعبان فروتن با بيان اينكه تمام امكانات اين مجموعه با حمايت و هدايت اتاق بازرگاني، برخي خيرين و گروههاي مردمي در اينجا تجميع شده و در خدمت زوار است، اظهار مي دارد: در اين مكان به زوار عزيز در سه نوبت صبح، عصر و شام غذاي گرم تقديم مي گردد.

وي با اشاره به اينكه در هر وعده بيش از 8 هزار پرس غذاي گرم بين زائران توزيع مي شود، مي افزايد: اين مجموعه داراي سالن بزرگ غذاخوري، پاركينگ و پزشك است و همه خدمات رايگان ارائه مي شود.

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان ايلام با بيان اينكه در اين مكان زائران توسط پزشك ويزيت و داروي رايگان دريافت مي دارند، يادآور مي شود: اين مجموعه تا آخرين روز بازگشت همه زائران عزيز به وطن، داير است و به زوار بصورت شبانه روزي، رايگان و صلواتي خدمات ارائه مي كند.

نظر شما