شناسهٔ خبر: 9556027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارائه خدمات بهداشتي درماني به زائران اربعين تا 16 آذر

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1115 1394/09/11
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی تا 16 آذر ادامه دارد.
امین صابری نیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما پس از جلسه ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه این خدمات بصورت 24 ساعته به زائرانی که از مراسم اربعین به کشور باز می گردند، عرضه می شود افزود: این خدمات شامل خدمات بهداشتی- درمانی سرپایی ، مراقبت های بهداشتی درخصوص بیماری های واگیر و مراقبت های بهداشتی محیط و تغذیه است.
صابری نیا اضافه کرد: اورژانس های پیش بیمارستانی و اتوبوس آمبولانس نیز در نظر گرفته شده که با حدود 120 درصد بیشتر از ظرفیت موجود در پایانه های مرزی فعال است.
وی گفت: زائران پس از مراسم اربعین برای بازگشت به کشور عجله نداشته باشند و با تاخیر بازگردند.
صابری نیا افزود: در ایلام نزدیک به 120 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس داریم و همچنین در مرزهای چزابه و شلمچه نیز به همین میزان آمبولانس تامین شده بطوری که در هر 5 تا 15 کیلومتر آمبولانس هایی مستقر شده است.
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین گفت: با همکاری شهرداری ، هلال احمر ، ارتش و سپاه 8 تا 10 پایگاه درمانی سرپایی دایر شده است که به زائران در بازگشت از مراسم اربعین خدمت رسانی می کنند.
صدا و تصویر دارد.

نظر شما