شناسهٔ خبر: 9555304 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار امیری: جاده مهران - ایلام با ترافیک سنگین روبه رو است

ایلام - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین و پرحجم جاده مهران - ایلام خبر داد و گفت: زائران در بازگشت از آیین بزرگ اربعین حسینی، عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد نداشته باشند و بقدر کافی استراحت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار موسی امیری روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: موج بازگشت زائران به کشور وارد سومین روز خود شده اگر چه در اوایل روند تردد ملایم بود اما با توجه به ورود حجم زیادی از زائران به کشور از مرز مهران، ترافیکی سنگین در جاده مهران - ایلام ایجاد شده است.
وی افزود: شهر مهران گنجایش یکباره چندین هزار زائر را ندارد و این موضوع در کنار بارش باران باعث افزایش حجم ترافیک در این شهر شده است با این حال ماموران پلیس راهور در تلاش هستند تا این گره ترافیکی روان شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: هم اکنون در دو پایانه مرزی چزابه و شلمچه در استان خوزستان هبچ گونه مشکل ترافیکی وجود ندارد و عبور و مرور خودروها با شرایط عادی در حال انجام است.
سردار امیری به مسافران توصیه کرد در هنگام بازگشت از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد خودداری کرده و طوری برنامه ریزی کنند که در هنگام خستگی اقدام به رانندگی نکنند زیرا که سلامت آنها از همه چیز مهم تر است.
به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاکنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.
بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
3032/9002/ 6042

نظر شما