شناسهٔ خبر: 9553224 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصفهان در اربعین لاله های کربلا غرق در ماتم شد

اصفهان- ایرنا- استان اصفهان در چهلمین روز شهادت سالار شهیدان و یارانش، سیاهپوش عزای لاله های سرخ کربلا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مساجد، تکایا، حسینیه ها و نیز منازل شخصی در اصفهان در روز اربعین به عزاداری و پخش نذری پرداختند و دسته های عزاداری با حضور در خیابان های تک تک شهرهای استان اصفهان عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و خاندان پاک ائمه اطهار ابراز کردند.
امروز میدان امام علی (ع) شهر اصفهان نیز شاهد اجتماع بزرگ عزاداران حسینی بود که از ساعات اولیه صبح هیات های مذهبی اصفهان با حضور در این میدان به سوگواری پرداختند.
نزدیک به یکصد هیات مذهبی برادران و 50 هیات بانوان در این مراسم حاضر شدند.
همچنین امروز مراسم عزاداری اربعین حسینی در جوار 300 بقعه متبرکه در استان اصفهان در حال برگزاری است.
ویژه برنامه های اربعین حسینی در امامزاده هلال ابن علی (ع) آران و بیدگل و امامزاده آقا علی عباس (ع) بادرود با حضور گسترده هیئت ها و دسته های عزاداری برگزار شد.
در شهرستان اصفهان نیز مردم مومن و عزادار اصفهان در جوار 18 بقعه متبرکه ناحیه یک اصفهان به سوگواری پرداختند.
براساس سنت چندین ساله نیز روز اربعین تعداد زیادی از دسته های عزاداری و گروه های تعزیه با حضور در امامزاده شاه کرم به اجرای مراسم عزاداری ویژه این روز در منطقه فرودگاه اصفهان پرداختند.
امروز خانه به خانه و سینه به سینه قلب ها در عشق حسین (ع) و یاران وفادارش دو چندان می تپد و شهرها سیاهپوش شهدای واقعه کربلا شده اند گویی که به راستی عاشورا و کربلا هنوز هم جاریست و هر روز بیش از گذشته حق و حقیقت را نمایان می کند.
آری، اینجا در بطن زمانه، عاشورا و اربعین آیین و مذهب نمی شناسد، اینجا مسیحی و کلیمی در کنار مسلمانان برای حسین (ع) و واقعه عاشورا اشک میریزد و آن را با تمام وجود باور دارد.
محله های حاشیه کلیسای حضرت مریم (س) شهر اصفهان و در منطقه کوچه سنگتراش ها، هرساله شاهد حضور ارمنی های شهر اصفهان در مراسم های عزاداری محرم و اربعین است.
گ/7135/ 6022

نظر شما