شناسهٔ خبر: 9552095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان همچنان به روی زائران باز است

اهواز- ایرنا- مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان همچنان پذیرای زائرانی است که به عشق ابا عبدالله الحسین (ع) راهی کشور عراق شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا مسیر در مرزهای چذابه و شلمچه در روز اربعین حسینی همچنان باز است و افرادی که دارای روادید کشور عراق هستند در حال عبور از این دو مرز برای رسیدن به نجف و کربلا هستند.
فرماندار دشت آزادگان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی کسانی که دارای روادید کشور عراق هستند می توانند به کشور عراق سفر کنند و منعی برای آنان وجود ندارد.
وی وضعیت مرز چذابه را بسیار مطلوب و آرام توصیف کرد و گفت: هر چند جمعیت اصلی زائران به عراق سفر کرده اند ولی افرادی که طی روزهای اخیر روادید گرفته و یا خواهند گرفت می توانند از این مرز به عتبات عالیات سفر کنند.
جاسم مجیدی پور افزود: خوشبختانه طرف عراقی نیز همکاری خوبی با زائران عتبات عالیات داشته و هم اکنون در بستان مشغول صدور روادید هستند.
وی گفت: تعداد افرادی هم که روزهای گذشته بدون روادید به مرز چذابه مراجعه کرده بودند روز گذشته به بستان هدایت شدند که پس از اخذ روادید عازم عراق شدند.
وی گفت: در حال حاضر تعداد جمعیت مسیر رفت به عراق بسیار کم شده اما جمعیت در حال برگشت از طریق این مرز از کشور عراق طی دیشب و امروز افزایش یافته است.
آمارهای غیر رسمی حکایت از عبور 450 هزار زائر از طریق مرز چذابه دارد.
مرز چذابه در 110 کیلومتری غرب اهواز و شلمچه در 30 کیلومتری غرب خرمشهر قرار دارند.
7152/6064/ 6075

نظر شما