شناسهٔ خبر: 9546470 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال‌احمر:

مسئولیت ارائه خدمات درمانی در عراق با هلال‌احمر است/ فعالیت درمانی تمام دستگاه‌ها زیر نظر هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر مسئولیت درمان زائران در خاک عراق را بر عهده این جمعیت دانست و گفت: تمامی دستگاه‌هایی که چنین خدماتی ارائه می‌کنند، زیر نظر هلال احمر خدمات ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

 

 رئیس جمعیت هلال‌احمر مسئولیت درمان زائران در خاک عراق را بر عهده این جمعیت دانست و گفت: تمامی دستگاه‌هایی که چنین خدماتی ارائه می‌کنند، زیر نظر هلال احمر خدمات ارائه می‌دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، سید امیر محسن ضیائی ، آخرین اقدامات امدادگران و پزشکان هلال‌احمر در عراق و در جریان راهپیمایی اربعین را تشریح کرد.

 وی درباره این موضوع که هلال‌احمر متولی امور درمان در خارج از کشور است یا وزارت بهداشت و اورژانس، گفت: اگر شما به سابقه هلال احمر توجه کنید ارائه خدمات درمانی در تمام سطوح بر عهده هلال‌احمر بوده است و هیچ دستگاه دستگاه دیگری در خارج از مرزهای ایران در این حوزه فعال نیست.البته مسئولیت مدیریت بهداشت و درمان در عراق بر عهده وزارت صحه عراق است و هلال احمر ایران پشتیبان اصلی بهداشت و درمان در کنار وزارت صحه عراق محسوب می شود و در این زمینه هلال احمر به عنوان کمک کننده و هماهنگی کننده میان همه دستگاههایی که در عراق به زائران خدمت رسانی می‌کنند، ایفای نقش می کند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: این موضوع مربوط به روزهای اخیر نیست بلکه به سالیان دور باز می‌گردد که هلال احمر در بخش‌های مختلف در کشورهای دیگر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌کند همانطور که ما در 23 کشور دنیا حضور فعال داریم.
وی با بیان این‌که مسئولیت کمیته بهداشت و درمان در ستاد اربعین با هلال‌احمر است، گفت: بر مبنای تصمیمات گرفته شده مسئولیت بهداشت و درمان در کشور عراق بر دوش هلال‌احمر گذاشته شده اما در داخل مرزهای ایران، هلال‌احمر بحث امداد و نجات را بر عهده دارد و مسائل بهداشت و درمان بر عهده وزارت بهداشت است.
ضیایی با اشاره به این‌که تمام دستگاه‌های ایرانی که در عراق مشغول خدمت‌رسانی هستند باید زیر نظر هلال‌احمر فعالیت کنند، گفت: هزار و 120 امدادگر، پزشک و پرستار هلال‌احمر در 43 پایگاه سیار 2 مرکز شبانه‌روزی در نجف و 2 مرکز شبانه‌روزی در کربلا مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.
به گفته وی، 70 پایگاه امداد و نجات نیز در داخل کشور به ارائه خدمت می‌پردازند که در این زمینه هزار امدادگر بصورت مستقیم در صحنه حاضر هستند. همچنین 5 فروند بالگرد نیز در مرز مستقر شده تا به موقع امدادرسانی انجام شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین از احداث یک بیمارستان صحرائی در کوت خبرداد و گفت: دستگاه‌های مختلف که با احداث درمانگاه و بیمارستان در عراق مشغول خدمت به زائران هستند تماماً زیر نظر هلال‌احمر فعالیت می‌کنند و با داروهای ما و لباس‌های هلال‌احمر اقدامات درمانی را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه هلال‌احمر در عراق 30 تخت بستری دارد، گفت: این تخت‌ها مخصوص بیمارانی است که مشکلات جدی نداشته باشند در صورتیکه با زائرانی مواجه شویم که نیاز به اقدامات پزشکی پیچیده داشته باشند طبق هماهنگی با هلال‌احمر و وزارت بهداشت عراق، این زائران به بیمارستان‌های عراقی اعزام می‌شوند.
وی در واکنش به صحبت‌های برخی مبنی بر اینکه هلال‌احمر با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها مشغول خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: هرکسی می‌تواند اظهار نظر کند، اما آنچه مسلم است مسئولیت اصلی در خارج از مرزهای کشور با هلال‌احمر است و حتی درمانگاهی که شهرداری تهران دایر کرده تحت نظارت ما فعالیت می‌کند.

 

 

نظر شما