شناسهٔ خبر: 9546268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترافيک نيمه‌ سنگين در جاده هاي منتهي به مرزهاي شلمچه و چذابه

صاحب‌خبر - اهواز /خبرگزاری صدا و سیما /اجتماعی

رئیس پلیس راه خوزستان از ترافیک نیمه سنگین در محورهای خرمشهر- شلمچه ، اهواز – سوسنگرد و بستان به چذابه به علت ازدحام زائران اربعین حسینی خبر داد .


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرهنگ قدرتی با اشاره به اینکه آمار زوار اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است افزود: تردد در این مسیر به دو صورت پیاده و با خودروی نیمه سنگین انجام می شود .


وی گفت : پلیس راه برای تامین امنیت تردد زوار اربعین حسینی در هر محور 40 تیم گشتی مستقر کرده است .


رئیس پلیس راه خوزستان همچنین از منع تردد تریلر و کامیون تا 15 اذرماه در محورهای مرزی شلمچه و چزابه خبر داد و گفت : محدویت تردد برای پیشگیری از تصادفات احتمالی همزمان با حرکت زوار اربعین حسینی از دو مرز جنوبی شلمچه و چذابه به عتبات عالیات اجرا شده است .


وی با توجه به اینکه حجم تردد زوار در محورهای مرزی چذابه و شلمچه افزایش پیدا کرده است به زوار توصیه کرد به هنگام حرکت در طول جاده از نقشه هایی که در حال پخش در بین مردم است استفاده کرده و از عبور از مکانهای الوده به مین شناسایی شده جدا خودداری کنند .


سرهنگ قدرتی همچنین از خودروهای که قصد حرکت در این مسیرها را دارند خواست حتما بیمه نامه شخص ثالث ، گواهینامه و کارت شناسایی خودرو خود را همراه داشته باشند .


وی افزود: همچنین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود موج سرما و بارش از فردا در استان توصیه می‌شود رانندگان هنگام سفر در جاده‌های لغزنده بیشتر مراقب باشند و پیشنهاداتی به دستگاه‌های مرتبط داده شده تا بازگشت زائران به کشور و حرکت به سمت مقصدهای نهایی، بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شود.


800 نیروی پلیس و 170 تیم گشتی در جاده‌های خوزستان به ویژه مسیرهای اهواز به شلمچه و چذابه و نقاط حادثه‌خیز مستقر شده و در حال کنترل ترافیک مسیرهای خروجی استان هستند.


مرز شلمچه به همراه مرز چذابه، دو مرز اصلی ایران با عراق در خوزستان است که زائران از آن برای سفر به عتبات عالیات استفاده می کنند.

0002

نظر شما