شناسهٔ خبر: 9543693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

زائران برای خروج از کشور به مرز مهران مراجعه نکنند

ایلام - استاندار ایلام ضمن اشاره به بازگشت زائران از کربلا، گفت: مردم برای خروج از کشور به مرز مهران مراجعه نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مروارید ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری ایلام اظهار داشت: هم اکنون خروج زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران امکان پذیر نیست و از مردم تقاضا داریم برای تردد به عتبات عالیات به این مرز مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: این تصمیم را اتخاذ کردیم تا روند ورود زائران با کمترین مشکل انجام شود و امکان ارائه خدمات مطلوب در حوزه خدمات ورودی و حمل و نقل و جابجایی زائران از مرز تا پارکینگ ها و پایانه مسافربری فراهم شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: بازگشت زائران اربعین از شهرهای مذهبی عراق به کشور در مرز مهران آغاز شده است و با توجه به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار و ۸۸۶ زائر از طریق این مرز راهی کربلای معلی در کشور عراق شده اند، ۳۵ هزار و ۳۲۰ زائر اربعین حسینی از طریق پایانه مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند.

وی با اشاره به جابجایی زائران پس از ورود به مهران، گفت: امکانات لازم برای تسریع در ورود زائران در این مرز به کارگیری شده و اتوبوس و دیگر امکانات در استان های دیگر نیز از جمله لرستان، مرکزی و شهرداری تهران برای جابجایی زائران مهیا است.

مروارید ادامه داد: با توجه به شروع بارندگی ها و افت دما و همچنین بسته بودن مرز مهران از تمامی مردم درخواست می شود از مراجعه به استان ایلام و مرز مهران خودداری کنند.

وی گفت: باید از مراجعه مردم به مرز مهران از مبدأ جلوگیری شود و از پلیس راه استان های همجوار خواسته شده است از تردد خودروهای زائران به سمت ایلام و مرز مهران ممانعت کنند.

استاندار ایلام در خاتمه عنوان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بارش باران، مدارس و منازل مردم در شهر مهران برای اسکان زائران اربعین تجهیز شده است و از این نظر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

نظر شما