شناسهٔ خبر: 9540508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد:

لزوم آمادگی کامل دستگاه های کرمانشاه برای بازگشت زائران اربعین

کرمانشاه- فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: تمامی دستگاه ها و ادارت شهرستان برای بازگشت زائران اربعین آمادگی کامل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله رنجبر پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه ساماندهی بازگشت زائران اربعین حسینی که در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی بر ايجاد زمينه و بسترهای مناسب پذيرايی و خدمت رسانی به مسافران اربعين و زائران كربلای معلی در کرمانشاه تاكيد كرد.

وی خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ دانست و افزود: با تلاش مردم و مسئولان خدمات رسانی مناسبی در موکب ها و مکان های تعیین شده در کرمانشاه به زائران صورت گرفته است.

رنجبر گفت: تا کنون ۱۵۰ مکان و اکیپ های مختلف در میادین ورودی و خروجی شهرستان شناسایی شده است و در محل کنسولگری عراق و نیز منطقه ۸ شهرداری خدمات رسانی مناسبی انجام گرفته است.

فرماندار کرمانشاه افزود: جمعیت هلال احمر نیز هدایت و راهنمایی زائران را به خوبی انجام داده اند و کمیته های ستاد اربعین نیز بازدیدهای مستمر را در دستور کار خود داشته اند.

رنجبر اظهار داشت: موکب یا زائرسرای ماهیدشت نیز به خوبی اقدامات پذیرایی و اسکان را انجام داده اند و در یک شبانه روز بالغ بر ۱۵۰ اتوبوس زائران مشهد مقدس و سایر استانها اطعام و اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: این روحیه خدمت رسانی در زمان بازگشت زائران نیز حفظ شده و تمام ادارات و دستگاههای مختلف مرتبط با زائران اربعين از قبیل هلال احمر، شهرداریها، بخشداریها، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و آموزش و پرورش در این راستا از آمادگی کامل برخوردار باشند.

رنجبر با تاکید بر اهمیت برگزاری این جلسه در راستای ساماندهی بازگشت زوار و انجام امور لازم در این خصوص، گفت: بر اساس تجربیات سنوات گذشته نیمی از زائران کرمانشاه را به عنوان مسیر بازگشت انتخاب می کنند، بنابراین در خصوص تامین وسایل نقلیه آنها باید دستگاه های مربوطه بررسی و مقدمات لازم را فراهم آورند.

 وی همچنين تصريح كرد: در ترمينال های مسافر بری و بويژه ترمينال شهيد كاويانی کرمانشاه اكيپ های نظارتی و نيروی انتظامی و پليس راهور نيز بايد حضور داشته باشند.

این مسئول خاطر نشان کرد: تعزيرات نیز بايد از افزايش هرگونه قيمتی جلوگيری کرده و در مجموع تمامی دستگاه ها بايد در آمادگی كامل باشند تا زائران به هنگام بازگشت با مشكلی مواجه نشوند.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: در ترمینال شهید کاویانی اکیپ های راهور مستقر شوند و ظرفیت نیروی پلیس افزایش پیدا کند تا از نظر امنیتی و جلوگیری از سرقت و افزایش نرخ ها نظارتهای بیشتری انجام شود.

رنجبر گفت: پلیس راهور و نیروی انتظامی در قبال زائران تکلیف دارند و تا به حال بیش از ۶۰ هزار گذرنامه و ویزا برای زائران در کرمانشاه صادر شده است. 

نظر شما