شناسهٔ خبر: 9539291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مرز مهران آماده بازگشت زائران است/ خروج از مرز مهران غیرممکن است

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: پايانه مرزي مهران برای خدمات‌دهی به زائران هنگام بازگشت آمادگي کامل دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی استانداری این استان، محمدرضا مرواريد، اظهار کرد: از روز گذشته موج بازگشت زائران از این مرز آغازشده و با همکاري و تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تمام امکانات براي بازگشت زائران فراهم‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه مردم ایلام در میدان‌ها و مسیرهای تردد زائران با ایجاد موکب پذیرای آماده خدمات‌دهی به زائران برگشتی از کربلا هستند، افزود: همه دستگاه با تمام توان و نیرو پای‌کار هستند زائران نگران نباشند.

 

مروارید، خاطرنشان کرد: تمام تمهيدات در مرز بین‌المللی مهران جهت بازگشت زائران از همايش بزرگ اربعين حسيني انديشيده شده است، اما با توجه به ورود سامانه بارشي به استان و بر اساس پیش‌بینی‌های اين بارش‌ها در مهران شديد است از زائران درخواست داریم حتماً لباس گرم به همراه داشته باشند.

 

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه مردم ایلام با مهمان‌نوازی و عشق به حسین (ع)، نمی‌گذارند بد به زائر کربلا بگذرد تصریح کرد: زائران عزیز عجله نکنند.

 

جانشين معاون هماهنگ‌کننده ناجا، گفت: به دليل خيل عظيم جمعيت تردد و خروج زائران از مرز مهران غيرممکن شده است.

 

سردار محمدجواد زاده کمند، اظهار کرد: از طرفي هم بازگشت زائران از مرز مهران را با توجه به ظرفیت‌های موجود بيشتر کرده است و تعدادي از زائران هم باوجود همه تأکیدهایی که در خصوص همراه داشتن گذرنامه و ويزا شده است بدون اينکه موفق به اخذ ويزا شوند در مرز مهران حضور پیداکرده‌اند.

 

وی، با بیان اینکه حضور اين افراد مشکلاتي را براي مأموران و تردد ساير زائران که داراي گذرنامه و ويزا هستند، ايجاد کرده است، تصریح کرد: به دليل خيل عظيم جمعيت تردد و خروج زائران از مرز مهران غيرممکن شده است

 

فرمانده قرارگاه عملياتي ظفر نیز، گفت: با توجه به حجم زياد زائران هنگام بازگشت از عتبات عاليات، عملاً خروج زائران از مرز مهران امکان‌پذیر نيست.

 

سردارحسن کرمي در جمع خبرنگاران در مرز مهران، اظهار کرد: طي روزهاي آينده با حجم زياد زائران در بازگشت به کشور مواجه خواهيم بود و ازاین‌رو، خروج زائران از پايانه مرزي مهران امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی، افزود: با به‌کارگیری نيروهاي پشتيباني قرارگاه ظفر در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهر ايلام، ضريب امنيتي و انضباطي ترافيکي را کنترل می‌کنیم و از تردد وسايل نقليه شخصي به‌غیراز خودروهاي امدادي و خدمات رسان جلوگيري می‌شود.

 

کرمي، با اشاره به آمادگي قرارگاه عملياتي ظفر ناجا در خدمات‌رسانی به زائران اربعين حسيني (ع) هنگام بازگشت خاطرنشان کرد: با به‌کارگیری همه توان خود و کمک و ياري ديگر نهادهای خدمات رسان، اقدامات و خدمات خوبي را براي ايجاد تسهيلات امنيتي ترافيکي در بازگشت زائران از خاک عراق پیش‌بینی کرده‌ایم که اميدواريم زائران نيز در اين امر با خادمين خود نهايت همکاري را داشته باشند

 

فرمانده مرزبانی ایلام، گفت: امنیت مطلوب مرز مهران باعث رغبت تردد زائران از مرز مهران شده است.

 

سردار لطفعلی پاک‌باز، اظهار کرد: در حال حاضر مرز مهران با ازدحام جمعیت زائران برای خروج از مرز مهران روبه‌رو شده است اما تمام تدابیر امنیتی لازم برای نظم و انضباط در این مرز اندیشیده شده است.

 

وی بابیان اینکه امنیت و نزدیکی مرز مهران باعث شده تا این مرز موردتوجه زوار اربعین حسینی قرار بگیرد افزود:امروز نیز در نشست با طرف عراقی در رابطه با موارد مسائلی که در خصوص اربعین حسینی رایزنی‌های لازم صورت گرفت و هر آنچه باعث افزایش خدمت‌رسانی به زوار اربعین باشد موردبحث و بررسی قرار گرفت.

 

پاک‌باز با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مرزبانی به‌صورت لحظه‌به‌لحظه امور مرز را رصد می‌کنند خاطرنشان کرد: با تمام توان پای‌کار هستیم که زائران با خیال آسوده از مرز مهران تردد کنند.

 

رئیس پلیس راهور ایلام، گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های خودرویی مرز مهران پرشده است.

 

سرهنگ نورالله خادم، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور -ایلام به مهران بخصوص در نرسیده به شهر مهران وجود دارد و به نحوی ظرفیت پرشده است.

 

وی بابیان اینکه از رانندگان خواهشمند هستیم از سبقت و سرعت غيرمجاز اجتناب کنند افزود: بدون تعارف با تخلف برخورد می کینم و با توجه به حجم ترافیک حتماً تخلفات حادثه‌ساز خواهد بود.

 

خادم خاطرنشان کرد: با به ورود سامانه‌های بارش زا به استان از رانندگان خواست با توجه به شرايط جوي به نکات ايمني توجه بيشتري داشته و با سرعت مطمئنه رانندگي کنند.

 

رئیس پلیس‌راه ايلام از بسته شدن ورودی‌های ايلام، دهلران و ملکشاهي به سمت مهران خبرداد.

 

محسن ناصري اظهار کرد: تردد در محورهاي منتهي به شهر مهران با کندي صورت می‌گیرد، براي پيشگيري از بروز حوادث احتمالي، محدودیت‌های ترافيکي از سوي پليس در ورودي شهرهای ايلام، دهلران و ملکشاهي اعمال می‌شود.

 

وی افزود: ترافيک سنگين از ميدان قران شهر ايلام به سمت مهران وجود دارد و برخی ورودی‌ها به مهران بسته‌شده است.

 

رئیس پلیس‌راه ایلام گفت: هم‌اکنون ترافیک در محور ایلام به مهران نیمه سنگین است.

 

سرهنگ «محسن ناصری»، اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در محور ایلام به مهران نیمه سنگین است و در تلاش برای سهولت تردد زائران برگشتی آر کربلا هستیم.

 

وی، بابیان اینکه به دلیل عرض کم جاده‌های استان خطر تصادف به‌شدت بالا است، افزود: از رانندگان درخواست داریم شتاب نکنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

 

ناصری، تأکید کرد: با توجه به حجم ترافیک با کوچک‌ترین تخلف حادثه بسیار بدی رخ خواهد داد.

نظر شما